
Porsche a înregistrat o scădere globală a vânzărilor în prima jumătate a anului 2025, livrând 146.391 de mașini, ceea ce reprezintă un recul de 6% față de cele 155.945 unități din prima parte a anului trecut. Scăderea a fost amplificată de performanța slabă din China și Germania.
Scădere în Europa și China, creștere pe celelalte piețe
Porsche a continuat să sufere pe piața locală, după un prim trimestru slab, și a livrat clienților 15.973 de mașini, ceea ce reprezintă o scădere de 23% față de H1 2024. De asemenea, în Europa (excluzând Germania), vânzările au scăzut cu 8%, atingând 35.381 unități, iar în China declinul de 28% a dus la livrări totale de 21.302 de mașini, pe fondul unor condiții dificile ale pieței și al concurenței intense.
Regiunea Americii de Nord, cea mai mare piață pentru Porsche, a înregistrat în schimb o redresare notabilă: livrările au crescut cu 10%, ajungând la 43.577 unități, impulsionate de disponibilitate mai bună a produselor și de achiziții înainte de aplicarea tarifelor de import. Alte piețe emergente și regiunile „Overseas” au avut o evoluție solidă, înregistrând o creștere de 10% până la 30.158 de unități.
În ceea ce privește electrificarea, 36% din toate livrările au fost modele full electrice și hibride plug-in (BEV + PHEV), în creștere cu 14,5 puncte procentuale, dintre care mai exact 23,5% au fost modelele complet electrice. Macan EV a jucat un rol-cheie, livrând 14.185 unități în Q1, adică peste 60% din totalul vânzărilor modelului.
Porsche a investit aproximativ 1,3 miliarde de euro în primul semestru în dezvoltarea de software, baterii și ajustări organizaționale, vizând o repoziționare pe piața modelelor electrice, unde producătorul german are totuși prețuri ridicate.
Porsche Macan – cel mai bine vândut model
La nivel de modele, Porsche Macan a dominat vânzările în H1 2025, cu 45.137 de unități livrate, în creștere cu 15%. Panamera a performat bine de asemenea, cu livrări de 14.975 de unități, în creștere cu 13%, beneficiind în special de cererea robustă pentru variantele hibrid.
În schimb, modelele 911 au scăzut cu 9%, totalizând 25.608 unități, din cauza unor performanțe înalte din 2024 și a noilor versiuni lansate treptat, iar modelele 718 Boxster & Cayman au înregistrat o contracție de 12%, cu 10.496 unități, afectate de reglementări UE privind securitatea software. Taycan, sedanul electric de top al Porsche, a consemnat 8.302 livrări în H1, o scădere de 6% comparativ cu anul precedent, deși în primul trimestru vânzările erau stabile (4.203 unități, ‑1 %). Cayenne a scăzut cu 23%, atingând 41.873 de unități, un declin explicat prin dinamici ciclice ale cererii.
Cifrele în scădere ale Porsche vin să confirme trendul descendent al vânzărilor de mașini pentru producătorii tradiționali, după ce ieri Mercedes‑Benz a anunțat că a livrat clienților în cel de-al doilea trimestru al anului, cu 9% mai puține mașini față de aceeași perioadă a anului precedent, din cauza tarifelor globale și a creșterii concurenței.

Cotația acțiunilor Porsche AG Vz (P911) s-a menținut pe creștere pe tot parcursul zilei, în urma prezentării acestor cifre de vânzări, tranzacționându-se la un nivel de 43,45 euro per acțiune, un plus de 2,55%; de la începutul anului însă, acțiunile înregistrează o depreciere de 26,83%.



