.
ȘtiriAutoCompanii

UE impune tarife mai mari pentru mașinile electrice din China iar Tesla nu este exclusă

După SUA, și Uniunea Europeană a anunțat miercuri, 12 iunie, impunerea unor tarife mai mari pentru importurile de vehicule electrice (EV) din China, scrie Reuters.

Decizia vine după o investigație care a arătat că vehiculele electrice produse în China beneficiază de subvenții neechitabile și reprezintă o amenințare economică pentru producătorii europeni de mașini electrice.

Tesla ar putea fi și ea supusă unor tarife speciale calculate individual pentru mașinile sale produse în China și importate în Europa, ca parte a deciziei Uniunii Europene de a majora tarifele pentru vehiculele electrice chinezești.

Noile tarife UE și reacția Chinei

Comisia Europeană a declarat că va impune tarife de 38% pentru producătorii de vehicule electrice care nu au cooperat cu investigația și un tarif mai mic, de 21%, pentru cei care au colaborat, dar nu au fost „eșantionați”.

Noile tarife sunt rezultatul unei anchete care a început în octombrie și sunt deocamdată provizorii, urmând să fie implementate din 4 iulie dacă discuțiile cu autoritățile chineze nu vor avea un rezultat fructuos. Măsurile definitive vor fi luate în termen de patru luni de la impunerea taxelor provizorii.

Ministerul Comerțului din China a criticat decizia UE, descriind-o ca fiind „lipsită de bază factuală și legală” și un „act protecționist”. China a susținut că avantajul său în domeniul EV se bazează pe concurența deschisă și a acuzat UE că încalcă regulile Organizației Mondiale a Comerțului (OMC).

Potrivit unui purtător de cuvânt al ministerului Comerțului din China, această măsură va perturba lanțul de aprovizionare global al industriei auto, inclusiv al UE.

Tesla, prinsă în războiul tarifelor

Comisia a impus un tarif de 38,1% pentru compania auto chineză SAIC, în timp ce producătorul principal de vehicule electrice BYD a primit un tarif de 17,4%, iar Geely, un tarif de 20%. Tesla, care are o fabrică uriașă în Shanghai, ar putea primi o taxă specială, în funcție de solicitările și subvențiile primite în China.

Valdis Dombrovskis, comisarul european pentru comerț, a declarat că Tesla face demersuri pentru a obține tarife mai reduse, solicitări care sunt în prezent examinate de comisie. „Putem analiza mai în profunzime situația specifică a Tesla și subvențiile pe care Tesla le-a primit în China, ceea ce poate duce la un nivel diferit de taxe compensatorii,” a spus Dombrovskis.

Tensiuni comerciale globale

Anunțul UE vine după luni de dezbateri între țările membre cu privire la majorarea tarifelor. Franța a fost un susținător puternic al tarifelor mai mari, argumentând că Europa trebuie să se apere împotriva practicilor de producție chineze și a subvențiilor masive. Germania, pe de altă parte, a fost mai rezervată, avertizând că această mișcare ar putea declanșa un război comercial mai amplu.

Statele Unite sunt aliniate cu UE în această privință și au majorat tarifele pentru produsele importate din China, inclusiv EV-uri. Tarifele americane pentru EV-uri importate urmează să se majoreze de la 25%, la 100%, începând din acest an.

În timp ce această decizie poate oferi un impuls producătorilor europeni de EV-uri, există riscul escaladării tensiunilor comerciale globale, ceea ce ar putea avea consecințe pe termen lung asupra economiei mondiale și a lanțurilor de aprovizionare. Rămâne de văzut cum vor evolua discuțiile dintre UE și China și ce impact vor avea aceste tarife asupra pieței globale de vehicule electrice.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button