Stellantis a prezentat ieri intenția sa de a extinde gama de masini pentru care oferă motorizări hibride la 36 de modele până în 2026, în contextul în care vânzările de hibride din Europa ale companiei au crescut cu 41% în prima jumătate a acestui an comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
În prezent, compania oferă motorizarea hibrid pe 30 de modele pe toate mărcile sale din portofoliu, cele mai multe fiind modele Peugeot, Citroen și Opel, dar și pentru Fiat, Jeep și Alfa Romeo. Vehiculele Stellantis cu propulsie hibridă păstrează energia cinetică din timpul frânării și decelerației într-o baterie compactă, mult mai ușoară decât cea a mașinilor electrice și o folosește în timpul accelerației, contribuind la creșterea puterii dar și la reducerea emisiilor de carbon.
Probleme cu motorizarea hibrid în SUA pentru unele SUV-uri Jeep Stellantis
Autoritățile americane au cerut ieri companiei să recheme în service 94.275 de SUV-uri Jeep 4xe cu motorizare hibridă, fabricate între 2021 și 2024, datorită incidentelor reclamate de șoferi prin care li s-a oprit motorul în mers. Modelul similar Chrysler, fabricat tot de Stellantis, a fost subiectul unei rechemări similare în 2022.
Producătorii internaționali prezenți în SUA au depășit producția celor trei mari companii americane în primul semestru
Pentru prima dată în istorie, producătorii auto internaționali prezenți în Statele Unite au depășit producția celor trei mari producători americani – General Motors, Ford și Stellantis (ce are în portofoliu mărci precum Jeep, Dodge, Ram sau Chrysler).
Conform datelor Autos Drive America și American International Automobile Dealers Association, primii au produs în primele șase luni ale anului 4,9 milioane de mașini comparativ cu doar 4,6 milioane de mașini ale celor trei. Cele trei companii americane producătoare de mașini electrice – Tesla, Rivian și Lucid au înregistrat o producție combinată de 754.342 de unități.
Cotația Stellantis (STLA) se menține în jurul a 18 euro per acțiune în ultima săptămână, dar are o scădere de 15% de la începutul anului, în contextul scăderii vînzărilor din prima parte a anului.