Fiat 500e ar putea primi o nouă versiune hibrid pentru modelul electric fabricat în Italia, iar anunțul este prevăzut pentru astăzi, în urma întâlnirii dintre CEO-ul companiei Stellantis, Carlos Tavares cu sindicatele uzine Mirafiori de lângă Torino.
Modelul hibrid al Fiat 500e ar urma să folosească aceeași platformă cu versiunea electrică, asta în timp ce Fiat va renunța treptat la versiunea mai veche, echipată în primul rând cu un motor clasic pe benzină, și care este asamblată în Polonia. Producția ar putea începe pe finalul anului viitor și ar avea ca țintă un număr de 200.000 de autovehicule, din care două treimi ar urma să primească noua motorizare hibrid, conform unui raport al Automotive News Europe.
Modelul electric Fiat 500e este asamblat la uzina Mirafiori, locația istorică a producătorului italian
Fabrica Fiat de la Mirafiori este cea mai veche locație industrială ce produce automobile din Europa și este considerată simbolul industriei italiene. La ora actuală, sunt produse modelele Abarth 500e, Fiat 500e, Maserati GranTurismo și Maserati GranCabrio.
Stellantis a lansat în aprilie producția unei transmisii electrice cu dublu ambreiaj și intenționează să crească investițiile în anii următori cu peste 340 de milioane de euro în uzina de lângă Torino, pentru creșterea competitivității Fiat 500e și pentru dezvoltarea Mirafiori Automotive Park 2030. Compania intenționează ca în acest orizont de timp să transforme uzina într-un site de operațiuni care includ întreg ciclul auto, de la proiectare la reciclare.
Stellantis nu este în cele mai bune relații cu guvernul italian
Cum încetinirea vânzărilor de mașini din ultimul timp a dus la scăderea producției la uzina Mirafiori, compania a fost nevoită să acorde perioade prelungite de concediu pentru angajați, ceea ce a atras nemulțumirea acestora.
De asemenea, fabricarea unor modele Fiat sau Alfa Romeo în afara Italiei a nemulțumit opinia publică, dar mai ales pe guvernul italian, care s-a trezit cu venituri mai mici și cu angajați nemulțumiți; astfel, s-au intensificat discuțiile între cele două părți pentru readucerea unor modele și creșterea producției grupului, singurul mare producător la nivel global prezent în Italia, de la 750.000 de mașini produse în prezent la un milion spre finele deceniului.
Cotația Stellantis (STLA) înregistrează o scădere de 2,21% de la începutul anului, în condițiile în care compania a plătit un dividend brut de 1,55 euro per acțiune cu un randament de 7,54%, unul dintre cele mai mari din industrie.