.
ȘtiriAlteleCompanii

Purcari și-a lansat noua strategie: 2X by 200 – cu obiectivul de a dubla principalii indicatori operaționali până la bicentenarul companiei in 2027

Comunicat de presă

Purcari Wineries (WINE), principalul producător de vinuri din Europa Centrala și de Est, a prezentat vineri 4 octombrie, noua sa strategie pe termen mediu, care vizează consolidarea poziției sale de campion global în devenire în domeniul vinificației, dedicat păstrării și promovării patrimoniului vinicol al țărilor din Noua Europa.

Intitulată 2X până la 200, strategia pe termen mediu a Grupului are ca obiectiv dublarea principalilor indicatori operaționali până la bicentenarul din 2027. Ca parte a acesteia, Grupul a anunțat că țintește un EBITDA de peste 200 milioane RON și vânzări de peste 600 milioane RON până în 2027, aproximativ dublu față de valorile corespunzătoare din 2023.

Strategia se bazează pe trei piloni-cheie: Creștere profitabilă, Excelență în Vinificație și Excelență Comercială, facilitată de modernizarea (digitalizarea) Instrumentelor și Proceselor, de Talent și Cultură. Piețele principale pentru creștere includ România, Moldova, Bulgaria, precum și regiuni de export din Europa Centrală și de Est extinsă, Marea Britanie, SUA și Asia.

Grupul Purcari își va accelera eforturile de premiumizare, concentrându-se pe creșterea vânzărilor de produse din gamele de Top, precum Purcari Nocturne sau brandurile din edițiile limitate, în timp ce își va extinde prezența pe noi piețe prin activități M&A punctate. Grupul va continua să promoveze soiurile de struguri autohtone precum Rară Neagră, pentru a crea un avantaj competitiv greu de replicat printr-un portofoliu unic și o reputație consolidată. Excelența în vinificație rămâne în centrul operațiunilor Grupului, cu planuri de extindere a capacității de producție și de plantare de noi podgorii pentru a asigura cantitatea și calitatea strugurilor necesare pentru creștere si premiumizare. În plus, Compania își propune să optimizeze eforturile de marketing pentru a stimula creșterea întregului său portofoliu.

Purcari intenționează să plătească un dividend de 1,4 RON în 2027

Prin implementarea noii strategii, Grupul își propune să dubleze parametrii cheie de performanță financiară: să atingă EBITDA de peste 200 milioane RON, sa crească profitul net de la 64 milioane RON la 130 milioane RON și să majoreze dividendele de 2,3 ori, de la 0,6 RON per acțiune la 1,4 RON.

Grupul Purcari este la fel dedicat promovării sustenabilității în toate operațiunile sale. Ca parte a strategiei sale ESG, grupul va continua să investească în reducerea consumului de apă și energie, în îmbunătățirea gestionarii deșeurilor și în extinderea utilizării energiei solare, cu obiectivul de a obține până la 80% din necesarul său de energie din surse curate. Compania își propune, de asemenea, să dezvolte în continuare practici sustenabile de viticultură, inclusiv extinderea sistemelor de irigație. Grupul continuă să se axeze pe dezvoltarea angajaților, implicarea în comunitate și aderă la cele mai bune practici de guvernanță.

Suntem încântați să lansăm această strategie ambițioasă, menită să poziționeze Grupul Purcari ca un lider mondial în devenire în domeniul vinului”, a declarat Victor Bostan, CEO și Fondator Purcari. „Cu un accent clar pe premiumizare, sustenabilitate și inovare, suntem bine poziționați să ne atingem obiectivele noastre financiare și operaționale ambițioase până în 2027, păstrând și promovând în același timp bogatele tradiții viticole din Noua Europă .”

Grupul va căuta să implementeze peste 150 de inițiative operaționale în toate locațiile pentru a asigura atingerea la timp a obiectivelor sale de creștere. Progresele vor fi măsurate prin intermediul Obiectivelor și Rezultatelor Cheie (OKR) definite pentru fiecare domeniu al companiei, pe toți pilonii strategici, asigurând astfel atingerea obiectivelor ambițioase ale companiei și menținerea agilității în navigarea schimbărilor de pe piață. 

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button