Piața tabletelor, prima creștere după un an de declin
După un an 2023 dificil, marcat de scăderi, piața globală a tabletelor a început să-și revină în primul trimestru al anului 2024. Conform ultimelor date furnizate de Canalys, livrările mondiale de tablete au crescut cu 1%, ajungând la 33,7 milioane de unități. Această creștere, deși aparent minoră, marchează un punct de cotitură important după patru trimestre de declin.
Himani Mukka, manager de cercetare la Canalys, vorbește despre un start bun pe piața tabletelor în 2024, cu perspective încurajatoare pentru restul anului. Acesta spune că producătorii de tablete nu numai că și-au păstrat ambiția, dar au continuat să investească în această categorie, atrăgând noi concurenți pe piață și inovând constant pentru a atrage clienți.
Un aspect al evoluției recente este inițiativa Apple de a integra ecrane OLED în modelele iPad Pro. Mai mult, anul 2024 promite o creștere în ceea ce privește noile formate de tablete și funcționalități, concentrându-se pe designuri pliabile și pe vizionarea de conținut 3D fără ochelari speciali.
Piața tabletelor pare să se stabilizeze peste nivelurile pre-pandemice, susținută de o traiectorie de recuperare graduală. Realizarea proiectelor comerciale și guvernamentale amânate din anul anterior, împreună cu expansiunea rapidă a infrastructurii 5G în piețele neexploatate, va sprijini cererea de reînnoire pentru tablete.
Clasamentul producătorilor de tablete
- Apple a rămas în fruntea pieței mondiale de tablete în primul trimestru al anului 2024, cu 12,0 milioane de iPaduri livrate, ceea ce reprezintă o cotă de piață de 35,6%.
- Samsung a înregistrat de asemenea o creștere modestă de 1%, ocupând locul al doilea cu 6,8 milioane de unități expediate și o cotă de piață de 20,2%.
- Huawei a păstrat locul al treilea pentru un trimestru consecutiv, cu 2,7 milioane de unități expediate, beneficiind de o creștere anuală impresionantă de 70%, propulsată în principal de cererea din piața internă, din China, și din regiunea Asia-Pacific. Chinezii au o cotă de piață de 8.1%.
- Lenovo și Amazon au ocupat locurile patru și cinci, fiecare expediind peste 2 milioane de tablete.
Analiza Canalys se referă la „sell-in shipments”, la cantitatea de produse trimise de producători către distribuitori sau comercianți cu amănuntul. Aceasta nu indică neapărat vânzările finale către consumatori, ci mai degrabă cantitatea de produse care au fost vândute de către producători în lanțul de distribuție.
În cazul producătorilor de tablete, cifrele sell-in arată câte unități au fost expediate către magazinele de retail sau partenerii de vânzări, dar acestea ar putea să nu fie încă vândute consumatorilor finali.