Ferrari a prezentat rezultatele financiare aferente primului trimestru, compania reușind să obțină venituri și profituri în creștere datorită echipamentelor suplimentare vândute, asta în ciuda livrării cu șapte mașini mai puțin decât în primele trei luni ale anului trecut.
Venituri și profituri trimestriale în creștere pentru Ferrari
Producătorul italian de mașini sportive de lux a înregistrat venituri trimestriale de 1,58 miliarde de euro, mai mari cu 10,9% comparativ cu primul trimestru al anului trecut, și un profit net de 352 de milioane de euro, în creștere cu 19%. Așteptările pieței erau pentru venituri de 1,57 de miliarde de euro, respectiv un profit net de 334,3 milioane de euro, conform datelor compilate de VisibleAlpha.
Profitul operațional EBIT, un indicator cheie pentru producătorul auto, a înregistrat o creștere de 15% la 442 de milioane de eur, ceea ce a dus la o marjă EBIT de 27,9%, de altfel cea mai bună marjă din industrie. Fluxul de numerar liber la finele trimestrului era de 321 de milioane de euro, iar lichiditatea disponibilă la 31 martie era de aproape 2 miliarde de euro, inclusiv linii de credit angajate și nefolosite în valoare de 600 de milioane de euro.
Ferrari a livrat 3.560 de mașini în primele trei luni, cu șapte mai puțin decât anul trecut. În Europa, Orientul Mijlociu și America, livrările au crescut cu 74 de mașini, însă scăderea din China, Hong Kong și Taiwan de 79 de mașini a impactat negativ nivelul total de livrări.
Portofoliul cuprinde nouă modele dotate cu motoare cu combustie internă (54% din livrări) și patru modele cu motoare hibrid (respectiv 46%); livrările modelului Purosangue, care are un preț de pornire de 421.000 de euro, au reprezentat 16% din total.
Ferrari a păstrat estimările pentru întreg anul
Compania se așteaptă în continuare la venituri anuale de minim 6,40 miliarde de euro și la un profit net ajustat per acțiune de 7,50 de euro, respectiv o marjă de profit operațional de peste 27%.
Cotația Ferrari (RACE) a închis ședința de tranzacționare de ieri cu o scădere de 4,73% în ciuda acestor rezultate mai bune, investitorii fiind dezamăgiți de păstrarea prognozelor de producție pentru finalul anului. Compania are o capitalizare de piață de 96,9 miliarde de euro la ultimul preț de 378,8 euro per acțiune și a plătit un dividend de 2,44 euro per acțiune pe 3 mai.