.
ȘtiriAutoCompanii

Acțiunile BMW scad cu 5% datorită profitului mai mic în T1

Grupul BMW a prezentat astăzi o profitabilitate ușor scăzută față de estimările proprii în primele trei luni ale anului, datorită creșterii costurilor de producție, dar producătorul german de automobile și-a menținut prognozele pentru întregul an, așteptându-se ca modelele electrice și cele superioare să aducă un plus de venituri. 

De altfel, compania a investit masiv în ultimii ani în electrificarea gamei și în dezvoltarea continuă de software pentru acestea. BMW va lansa primele modele electrice din noua gamă Neue Klasse în 2025, un model sedan și unul sport, fiind planificate lansări ulterioare ale altor patru modele anul viitor. 

Venituri trimestriale similare cu cele ale anului trecut pentru BMW

Veniturile primului trimestru au totalizat 36,61 miliarde de euro, în ușoară scădere comparativ cu veniturile record de 36,85 miliarde de euro din primele trei luni ale anului trecut. În schimb, EBIT a scăzut cu aproape 19% la 4,16 miliarde de euro, compania înregistrând o marjă de profit operațional de 11,4%. Profitul net al grupului a fost de 2,95 miliarde de euro, respectiv 4,42 euro per acțiune.

Estimările analiștilor compilate de Visible Alpha erau pentru venituri de 36,86 miliarde de euro și un profit net de 2,61 miliarde de euro, respectiv 4,09 euro per acțiune.

Livrările grupului BMW au crescut cu 1,1%

Cu un număr de 594.533 de mașini livrate în primul trimestru, în creștere cu 1,1% față de aceeași perioadă a anului trecut, grupul BMW a reușit să își păstreze poziția de lider la nivel global în sectorul de mașini premium.

Vânzările globale ale modelelor brandului BMW au crescut cu 2,5% la 530.933 de mașini, compania înregistrând creșteri în Europa și Statele Unite, dar și o scădere importantă pe piața chineză în urma intensificării concurenței producătorilor locali. Vânzările de modele full-electrice au urcat la 78.682 de mașini și au înregistrat o pondere de 13,9% din total, datorită modelelor mai scumpe precum BMW i4 și i7.

Atât mașinile livrate sub brandul MINI (62.075 de mașini), cât și cele sub brandul Rolls-Royce (1.525 de mașini) au înregistrat scăderi în primele trei luni, de 9,4%, respectiv de 7%. 

Marca MINI va fi electrificată în totalitate: deja versiunea electrică a MINI Countryman a fost lansată la începutul anului și va fi urmată de noul MINI Cooper, full-electric și cu motor tradițional în această lună, urmată de MINI Aceman în cea de-a doua parte a anului. Toate aceste lansări ar trebui să se reflecte în vânzările din semestrul al doilea. De asemenea, modelul electric Rolls-Royce Spectre a avut un trimestru excepțional cu livrări de 579 de unități. 

Cotația BMW a scăzut în primele ore ale ședinței de tranzacționare cu până la 5,5% în urma prezentării acestor rezultate. Compania are o capitalizare de 66 de miliarde de euro și plătește un dividend brut de 6 euro per acțiune pe 21 mai.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button