Compania chineză de telecomunicații Huawei a anunțat vineri, 29 martie, că profitul său net pentru anul 2023 s-a dublat, o creștere atribuită diversificării ofertei de produse. Într-un an în care piața telecomunicațiilor a fost mai competitivă ca niciodată, Huawei a surprins prin redresarea puternică a afacerilor sale cu smartphone-uri și prin extinderea în segmentul de soluții inteligente pentru automobile.
Profitul net al companiei a crescut cu 144,5% față de anul anterior, ajungând la 87 de miliarde de yuani (99,18 miliarde de dolari), în timp ce veniturile au înregistrat o creștere de 9,6% față de anul precedent, atingând suma de 704,2 miliarde de yuani. Îmbunătățirea calității operațiunilor și vânzarea unor segmente de business au contribuit de asemenea la creșterea profitabilității, conform declarațiilor Huawei.
Cum au performat fiecare dintre sectoarele gigantului Huawei
- Afacerea cu infrastructură TIC (Tehnologia Informației și Comunicațiilor) a generat 362 miliarde CNY, în creștere cu 2,3% față de anul precedent.
- Sectorul de consum (business consumer) a înregistrat 251,5 miliarde CNY, în creștere cu 17,3% față de anul precedent.
- Afacerea de cloud computing a adus 55,3 miliarde CNY, în creștere cu 21,9% față de anul precedent.
- Afacerea de soluții pentru gestionarea energiei a obținut 52,6 miliarde CNY, în creștere cu 3,5% față de anul precedent.
- Afacerea cu soluții inteligente pentru automobile a generat 4,7 miliarde CNY, în creștere cu 128,1% față de anul precedent.
În pofida restricțiilor impuse de SUA din 2019, care limitau accesul companiei la tehnologia de vârf americană, Huawei a revenit pe piața smartphone-urilor în august 2023 cu lansarea discretă în China a modelului Mate 60 Pro.
Dispozitivul echipat cu noul SoC Kirin 9000S (7nm), cu conectivitate 5G, a contribuit semnificativ la creșterea vânzărilor Huawei în China, compania clasându-se pe locul patru în ceea ce privește cota de piață în ultimul trimestru, depășind Xiaomi, potrivit datelor oferite de Canalys.
Domeniile de activitate ale companiei au evidențiat tendințe de consolidare și expansiune pe parcursul anului 2023, cu sectorul soluțiilor auto inteligente, raportând o creștere a veniturilor de 128,1% față de anul anterior, ajungând la 4,7 miliarde de yuani. Huawei a colaborat cu producătorii de automobile pentru a dezvolta brandul de mașini electrice Aito și a înregistrat o creștere a veniturilor în sectorul consumatorilor (business consumer) cu 17,3%, aducând venituri de 251,5 miliarde de yuani.
Domeniile Cloud-ul și ICT (Tehnologia Informației și Comunicațiilor) rămân cele mai mari surse de venit pentru Huawei, cu o creștere de 2,3% a veniturilor ajungând la 362 miliarde de yuani.
Potrivit președintelui rotativ Ken Hu, rezultatele companiei sunt în linie cu previziunile. „Am trecut prin multe în ultimii ani. Dar prin gestionarea fiecărei provocări, am reușit să creștem”, a afirmat Hu, demonstrând o viziune optimistă asupra viitorului companiei, într-un climat global în schimbare.