
BYD, noua stea a industriei de automobile din China, vrea să facă pași importanți pe piața germană, o regiune cheie în strategia sa de expansiune europeană. Dacă BYD s-a bazat până acum pe Hedin Mobility Group din Suedia pentru a gestiona vânzările în Germania, compania a decis să preia controlul direct al livrărilor, această schimbare urmând să fie implementată pe deplin în ultimul trimestru al anului 2024.
Decizia vine în urma unor cifre de vânzări mult sub așteptări – doar 1.432 de mașini vândute până la finele lunii iulie, și marchează un pas important pentru BYD în simplificarea operațiunilor și asigurarea unui control mai bun asupra prezenței sale de brand și a serviciului pentru clienți din Germania. Prin rețeaua de showroom-uri, BYD va gestiona direct distribuția, piesele de schimb și serviciile post-vânzare, ceea ce le va permite să îmbunătățească experiența clienților și să își extindă prezența mult mai rapid.
Cu toate acestea, Germania rămâne o piață competitivă și dificilă, dominată de producători auto locali. BYD speră să preia o cotă mai mare prin introducerea unor modele electrice la prețuri competitive și cu autonomie extinsă, produse în Europa la noua uzină din Ungaria, ce va fi inaugurată anul viitor.
Vânzări record pentru BYD în septembrie
Vânzările globale de vehicule electrice BYD sunt în plină creștere, luna septembrie 2024 fiind una record. Compania a vândut peste 417.000 de vehicule la nivel global în această lună, cu contribuții semnificative atât din partea mașinilor pur electrice, cât și a celor hibride plug-in (PHEV). BYD are un obiectiv ambițios de 4 milioane de unități vândute în 2024, ceea ce i-ar consolida poziția ca cel mai mare producător de mașini electrice din lume.

China a avertizat Uniunea Europeană să nu negocieze separat cu producătorii auto chinezi
China a emis un avertisment ferm către Uniunea Europeană (UE), cerând să nu desfășoare negocieri separate cu companiile individuale în ceea ce privește prețul vehiculelor electrice fabricate în China și vândute în Europa. Beijingul susține că astfel de discuții ar submina negocierile mai ample privind tarifele între China și UE și ar putea afecta încrederea și fundația relațiilor comerciale dintre cele două părți.
Acest avertisment vine după ce UE a respins o propunere chineză de a impune un preț minim de 30.000 de euro pentru vehiculele electrice fabricate în China și comercializate în interiorul blocului european. Ministerul Comerțului din China a subliniat că astfel de negocieri separate ar putea destabiliza procesul general de negociere și ar putea complica discuțiile comerciale bilaterale.

UE a impus tarife între 17% și 37% pe mașinile electrice produse în China, ca parte dintr-un efort mai amplu de a proteja producătorii europeni de ceea ce este perceput drept concurență neloială din partea producătorilor chinezi. Pe măsură ce aceste discuții evoluează, rezultatul lor ar putea avea un impact semnificativ asupra relațiilor comerciale dintre UE și China.