.
ȘtiriCompaniiIndustrie

Boeing a anunțat concedierea a 10% din angajați în contextul pierderilor peste așteptări din trimestrul al treilea 2024

Boeing Co. a dezvăluit rezultate preliminare pentru al treilea trimestru al anului 2024, rezultate deloc bune pentru compania americană aflată într-o situație dificilă, care se confruntă cu o grevă a salariaților ce durează deja de o lună, întârzieri de producție și o deteriorare tot mai accentuată a sănătății financiare. Boeing intenționează acum să concedieze aproximativ 10% din forța sa de muncă, adică aproximativ 17.000 de angajați la nivel global, în încercarea de a reduce pierderile și de a recâștiga stabilitatea într-un peisaj operațional din ce în ce mai provocator.

Boeing a raportat pierderi semnificative preliminare ce depășesc estimările

Compania a raportat o pierdere netă preliminară de 9,97 dolari pe acțiune în cel de-al treilea trimestru, mult mai mare decât așteptările deja pesimiste de pe Wall Street, care preconizau o pierdere de 1,61 dolari pe acțiune, conform FactSet. Acestea includ o pierdere de 2,6 miliarde de dolari legată de întârzierile în producția aeronavei 777X, o pierdere de 400 de milioane de dolari pentru programul de cargo 767 și 2 miliarde de dolari în depășiri de costuri pentru diverse proiecte de apărare, cum ar fi dezvoltarea noii aeronave Air Force One și capsula spațială CST-100 Starliner pentru NASA.

Rezervele de numerar ale Boeing au fost, de asemenea, afectate semnificativ. Compania a dezvăluit că a ars 1,3 miliarde de dolari în numerar pe parcursul celui de-al treilea trimestru, în mare parte din cauza suspendării producției celor mai profitabile modele, inclusiv 737 Max și 777, din cauza grevei a peste 33.000 de muncitori sindicalizați; la 30 septembrie 2024, Boeing avea 10,5 miliarde de dolari în numerar și titluri de valoare, semnalând o nevoie crescândă de măsuri de reducere a costurilor.

Producătorul acumulează întârzieri mari la modelul 777X

Complicând și mai mult problemele Boeing este anunțul că prima livrare a aeronavei foarte așteptate 777X a fost amânată din nou, programată acum pentru 2026, în loc de 2025. Întârzierea acestui avion cu fuzelaj larg de nouă generație a fost o constantă pentru companie, pe măsură ce provocările din lanțul de aprovizionare și modificările de proiect continuă să deregleze programul de producție.

Compania a mai anunțat că va înceta producția versiunii cargo a aeronavei 767 până în 2027, odată ce toate comenzile curente vor fi finalizate; această decizie marchează sfârșitul unei ere pentru un model de încredere pentru transportatorii de marfă din întreaga lume, subliniind eforturile Boeing de a simplifica operațiunile și de a se concentra pe produse cu marje mai mari.

Boeing este format să apeleze la reduceri de personal

Ca răspuns la aceste provocări, noul CEO al Boeing, Kelly Ortberg, a informat angajații, printr-un memo intern, că producătorul american va reduce 10% din forța sa de muncă din diverse divizii, inclusiv management, ingineri și muncitori din producție. Această decizie vine în urma unor concedieri temporare anterioare și reprezintă cea mai semnificativă reducere de personal a companiei de la debutul pandemiei de COVID-19. Reducerile vor afecta angajații din principalele centre de producție ale Boeing din Washington și Carolina de Sud, unde compania construiește cele mai importante aeronave ale sale, inclusiv 737 Max și 787 Dreamliner .

Provocările cu care ne confruntăm necesită decizii dure și schimbări fundamentale pentru a ne asigura că rămânem competitivi și capabili să livrăm clienților noștri pe termen lung”, a declarat Ortberg în mesajul său către angajați. El a recunoscut că decizia va fi dificilă pentru angajați, dar a subliniat că este necesară pentru a asigura viitorul Boeing.

Reducerea forței de muncă vine pe fondul unei greve prelungite a muncitorilor, ce a început la mijlocul lunii septembrie și care a paralizat producția în mai multe facilități ale Boeing, în special în cele responsabile pentru 737 Max și 777, cele mai vândute și mai profitabile aeronave ale companiei. În ciuda mai multor runde de negocieri, Boeing nu a reușit să ajungă la un acord cu membrii sindicatului International Association of Machinists and Aerospace Workers, iar tensiunile rămân ridicate.

Provocările Boeing se extind dincolo de nemulțumirile angajaților. Compania se află și sub o supraveghere sporită din partea autorităților de reglementare, după o serie de incidente de siguranță și deficiențe de producție. În ianuarie, un avion Alaska Airlines 737 Max a suferit o avarie majoră la un panou al motorului în timpul unui zbor, declanșând investigații suplimentare din partea Administrației Federale a Aviației (FAA). În plus, NASA a considerat recent că nava spațială CST-100 Starliner a Boeing nu este suficient de sigură pentru o misiune planificată de a readuce astronauți de pe Stația Spațială Internațională, invocând probleme de siguranță.

Rezultatele financiare complete ale celui de-al treilea trimestru sunt așteptate pe 23 octombrie 2024, data la care am putea avea mai multe date în privința strategiei de redresare a companiei. Cu toate acestea, analiștii de pe Wall Street pun tot mai mult la îndoială capacitatea Boeing de a reveni la profitabilitate în viitorul apropiat, pe măsură ce diversele probleme vor continua să persiste.

Cotația Boeing (BA) a închis ședința de vineri în creștere cu 3%, la nivelul de 151,02 dolari per acțiune, dar a pierdut aproape toată creșterea în sesiunea de after-hours odată cu dezvăluirea acestor pierderi preliminare importante. De la începutul anului, acțiunile înregistrează o depreciere importantă – de 41,30%, iar recâștigarea încrederii investitorilor depinde doar de capacitatea companiei de a-și îndeplini obiectivele pe termen lung, în timp ce abordează mult prea multele probleme operaționale imediate pentru un producător de aeronave.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button