
Medlife este liderul pieței de servicii medicale private din România, o piață din ce în ce mai concurențială în ultimii ani. Compania se confruntă în ultimii doi ani cu o creștere pronunțată a cheltuielilor, pusă de management pe seama costurilor tot mai mari și a inflației, ceea ce a impactat mai ales profitul companiei.
Cifra de afaceri consolidată a MedLife a crescut cu 25%
Veniturile operaționale ale MedLife au crescut cu 23% față de anul anterior și au totalizat 2,225 miliarde de lei.
Creșterea se datorează mai ales veniturilor aduse de clinicile și spitalele companiei, în timp ce zona corporate și partea de laboratoare au avut o contribuție mai redusă. Activitatea de stomatologie a înregistrat o ușoară creștere, în timp ce veniturile din farmacii au scăzut ”ca urmare a ajustării portofoliului de medicamente pentru o gestionare operațională mai eficientă” conform comunicatului companiei.

În același timp, cheltuielile operaționale au cunoscut o dinamică mai accentuată și au avansat cu 24% la 2,131 miliarde de lei: salariile, dar și cheltuielile cu terții au avut cel mai mare impact asupra creșterii costurilor.
MedLife a încheiat anul 2023 cu o pierdere netă de 5,675 milioane de lei
Medlife încheie însă cu pierdere anul trecut, odată cu creșterea cheltuielilor. Profitul operațional s-a menținut constant comparativ cu perioada de 12 luni încheiată la 31 decembrie 2022 și a fost de 93,913 milioane de lei. Pierderea netă a exercițiului financiar a fost de 5,67 milioane de lei, în scădere pronunțată în ultimii ani.
MedLife a încetinit ritmul extinderii prin achiziții anul trecut, concentrându-se conform declarațiilor CEO-ului Mihai Marcu spre o ”construcție sistematică, neoportunistă”, prin investiții mari în Spitalul Nord (Provita) achiziționat în martie 2023, precum și în Hyperclinica MedLife Deva și clinicile Neolife din Vâlcea și Brăila. De asemenea, compania a achiziționat pe parcursul anului trecut cel mai mare spital din Argeș – Muntenia Hospital și trei clinici mai mici din Cluj-Napoca, Craiova și București.

Cotația Medlife (M) are un trend descendent în ultimul an și se află la un suport important, suport însă care este posibil să nu mai reziste în urma acestor rezultate. Compania nu distribuie dividende și și-a concentrat atenția doar pe extinderea agresivă, iar achizițiile fondurilor de pensii au contribuit în bună măsură la creșterea cotației din ultimii ani, în condițiile profitabilității reduse.