.
ȘtiriAlteleCompanii

McDonald’s, scădere a vânzărilor în toate piețele în T2 din 2024

McDonald’s, gigantul fast-food celebru la nivel global, a raportat rezultate financiare dezamăgitoare pentru al doilea trimestru al anului 2024. Compania nu a reușit să atingă estimările analiștilor în ceea ce privește veniturile și câștigurile, în contextul în care consumatorii și-au redus cheltuielile din cauza presiunilor economice.

Performanța financiară a McDonald’s pe trimestrul 2

McDonald’s a raportat un venit net de 2,02 miliarde de dolari sau 2,80 dolari pe acțiune, în scădere față de 2,31 miliarde de dolari sau 3,15 dolari pe acțiune în aceeași perioadă a anului trecut. Excluzând anumite costuri, câștigul pe acțiune ajustat a fost de 2,97 dolari, sub estimarea de 3,07 dolari a analiștilor.

Veniturile trimestriale au fost de 6,49 miliarde de dolari, aproape la același nivel cu perioada similară a anului precedent, dar sub estimările de 6,61 miliarde de dolari. De asemenea, vânzările sistemice la nivel global au scăzut cu 1%, dar au crescut cu 1% în monedă constantă.

Scăderea vânzărilor în toate piețele

Pentru prima dată din ultimul trimestru al anului 2020, McDonald’s a înregistrat o scădere a vânzărilor în magazine, la nivel global. Vânzările au scăzut cu 1%, un rezultat sub așteptările analiștilor, care preconizau o creștere de 0,4%. În Statele Unite, scăderea a fost de 0,7%, în comparație cu creșterea de 10,3% din aceeași perioadă a anului trecut, susținută atunci de succesul meniului aniversar Grimace.

McDonalds fast food foto Pexels

La nivel internațional, McDonald’s se confruntă cu provocări similare. Vânzările în magazinele din Franța și Germania au scăzut cu 1,1% în acest trimestru. Compania a observat o încetinire a vânzărilor în Franța, din cauza competiției pe preț și a boicotului consumatorilor legat de conflictul din Gaza.

În piețele licențiate internațional, care includ China și Japonia, vânzările au scăzut cu 1,3%. McDonald’s continuă să fie afectat de boicotul brandului din cauza conflictului din Gaza, iar vânzările din China continuă să fie slabe.

Directorul executiv al McDonald’s, Chris Kempczinski, a menționat că războiul din Orientul Mijlociu a avut un impact negativ asupra performanței companiei. În plus, compania se confruntă cu o concurență acerbă și cu percepția consumatorilor că prețurile sunt prea ridicate.

Executivii companiei au recunoscut că prețurile practicate sunt considerate prea mari de către clienți și analizează situația pentru a evalua ofertele și pentru a colabora cu magazinele în regim de franciză, în vederea ajustărilor necesare.

În fața acestor provocări, McDonald’s mizează pe ofertele cu prețuri scăzute pentru a aduce clienții înapoi. Lanțul a lansat un meniu de 5 dolari la sfârșitul lunii iunie, care a avut rezultate mai bune decât așteptările, în special în rândul consumatorilor cu venituri mai mici. Deși acest meniu a început să crească percepția brandului ca fiind accesibil și să crească numărul de clienți, nu s-a tradus deocamdată într-o creștere semnificativă a vânzărilor.

McDonald’s trece printr-o perioadă dificilă, confruntându-se cu scăderea vânzărilor și presiuni economice globale. În ciuda acestor provocări, compania își ajustează strategiile pentru a recâștiga clienții și a-și îmbunătăți performanțele.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button