McDonald’s, gigantul fast-food celebru la nivel global, a raportat rezultate financiare dezamăgitoare pentru al doilea trimestru al anului 2024. Compania nu a reușit să atingă estimările analiștilor în ceea ce privește veniturile și câștigurile, în contextul în care consumatorii și-au redus cheltuielile din cauza presiunilor economice.
Performanța financiară a McDonald’s pe trimestrul 2
McDonald’s a raportat un venit net de 2,02 miliarde de dolari sau 2,80 dolari pe acțiune, în scădere față de 2,31 miliarde de dolari sau 3,15 dolari pe acțiune în aceeași perioadă a anului trecut. Excluzând anumite costuri, câștigul pe acțiune ajustat a fost de 2,97 dolari, sub estimarea de 3,07 dolari a analiștilor.
Veniturile trimestriale au fost de 6,49 miliarde de dolari, aproape la același nivel cu perioada similară a anului precedent, dar sub estimările de 6,61 miliarde de dolari. De asemenea, vânzările sistemice la nivel global au scăzut cu 1%, dar au crescut cu 1% în monedă constantă.
Scăderea vânzărilor în toate piețele
Pentru prima dată din ultimul trimestru al anului 2020, McDonald’s a înregistrat o scădere a vânzărilor în magazine, la nivel global. Vânzările au scăzut cu 1%, un rezultat sub așteptările analiștilor, care preconizau o creștere de 0,4%. În Statele Unite, scăderea a fost de 0,7%, în comparație cu creșterea de 10,3% din aceeași perioadă a anului trecut, susținută atunci de succesul meniului aniversar Grimace.
La nivel internațional, McDonald’s se confruntă cu provocări similare. Vânzările în magazinele din Franța și Germania au scăzut cu 1,1% în acest trimestru. Compania a observat o încetinire a vânzărilor în Franța, din cauza competiției pe preț și a boicotului consumatorilor legat de conflictul din Gaza.
În piețele licențiate internațional, care includ China și Japonia, vânzările au scăzut cu 1,3%. McDonald’s continuă să fie afectat de boicotul brandului din cauza conflictului din Gaza, iar vânzările din China continuă să fie slabe.
Directorul executiv al McDonald’s, Chris Kempczinski, a menționat că războiul din Orientul Mijlociu a avut un impact negativ asupra performanței companiei. În plus, compania se confruntă cu o concurență acerbă și cu percepția consumatorilor că prețurile sunt prea ridicate.
Executivii companiei au recunoscut că prețurile practicate sunt considerate prea mari de către clienți și analizează situația pentru a evalua ofertele și pentru a colabora cu magazinele în regim de franciză, în vederea ajustărilor necesare.
În fața acestor provocări, McDonald’s mizează pe ofertele cu prețuri scăzute pentru a aduce clienții înapoi. Lanțul a lansat un meniu de 5 dolari la sfârșitul lunii iunie, care a avut rezultate mai bune decât așteptările, în special în rândul consumatorilor cu venituri mai mici. Deși acest meniu a început să crească percepția brandului ca fiind accesibil și să crească numărul de clienți, nu s-a tradus deocamdată într-o creștere semnificativă a vânzărilor.
McDonald’s trece printr-o perioadă dificilă, confruntându-se cu scăderea vânzărilor și presiuni economice globale. În ciuda acestor provocări, compania își ajustează strategiile pentru a recâștiga clienții și a-și îmbunătăți performanțele.