Boeing a declarat ieri că FAA – Federal Administration Aviation a cerut o inspecție pentru 2.600 de aeronave Boeing 737 deoarece s-au depistat probleme cu generatoarele de oxigen, dar și cu măștile de oxigen pentru pasageri, care nu s-ar putea deschide din compartiment în cazul unor eventuale urgențe datorită unei curele lipite mult prea bine.
FAA a solicitat inspecții pentru aeronavele model 737 Max și Nex Generation după mai multe rapoarte ale companiilor aeriene, care au semnalat deplasarea generatoarelor de oxigen ale unității de service pentru pasageri, o problemă importantă ce ar putea avea drept consecințe imposibilitatea de a furniza oxigen suplimentar pasagerilor în eventualitatea uei depresurizări. În medie, o aeronavă 737 are 61 de generatoare de oxigen.
De altfel, Boeing solicitase pe 17 iunie o inspecție vizuală companiilor aeriene ce operează acest tip de aeronave după ce a descoperit că noul adeziv introdus în august 2019 împiedică deschiderea măștilor, menționând că a revenit la adezivul folosit anterior.
Duminică, Departamentul de Justiție a declarat că Boeing a acceptat să își recunoască vinovăția în legătură cu investigația legată de cele două incidente ale 737 MAX din 2018 și 2019, care au dus la decesul a 346 de oameni. O potențială recunoaștere a vinovăției companiei ar putea duce la imposibilitatea de a mai obține contracte guvernamentale cu Departamentul de Apărare și NASA, instituții ce au acest tip de restricții.
O aeronavă Boeing 757-200 a United Airlines a pierdut o roată la decolare
United Airlines a declarat ieri că o aeronavă Boeing 757-200 a pierdut o roată la decolare pe aeroportul din Los Angeles; avionul a aterizat în siguranță la destinație în Denver și nimeni nu a fost rănit. Boeing a declarat că acel model de avion a fost livrat în urmă cu aproximativ treizeci de ani, iar producția pentru acesta a fost oprită acum aproximativ douăzeci de ani.
Cotația Boeing (B) a închis ședința de tranzacționare în creștere cu 0,6%, dar are o scădere de 27,77% de la începutul anului.
UPDATE: producătorul american a livrat în luna iunie 44 de aeronave, o scădere cu 27% comparativ cu aceeași lună a anului trecut, ducând numărul de livrări de la începutul anului la 156 de aeronave.