.
ȘtiriAuto

Exporturile de mașini electrice chinezești scad din cauza taxelor UE

Exporturile de mașini electrice chinezești, inclusiv hibride plug-in, au înregistrat o scădere în urma anunțului Uniunii Europene privind impunerea unor taxe vamale provizorii de până la 37,6% asupra vehiculelor electrice produse în China, scrie Reuters.

Aceste taxe, menite să protejeze industria auto din UE împotriva a ceea ce autoritățile consideră a fi importuri subvenționate incorect, au generat un val de reacții și au adus schimbări majore în dinamica pieței auto internaționale.

Scăderea exporturilor de mașini electrice chinezești și internaționale

Cui Dongshu, secretarul general al Asociației Chineze a Producătorilor de Automobile pentru Pasageri (CPCA), a declarat că perspectiva taxelor europene a redus cu 20-30 de puncte procentuale creșterea exporturilor de mașini electrice și hibride plug-in ale Chinei. „Creșterea noastră (a exporturilor de vehicule electrice) era de cel puțin 30-40%, iar acum a încetinit la puțin peste 10%, ceea ce înseamnă că taxele au avut un impact de 20-30 de puncte procentuale asupra creșterii exporturilor, un impact vizibil pe termen scurt”, a explicat Cui Dongshu.

Măsura Uniunii Europene afectează nu doar producătorii de mașini electrice chinezești, ci și companiile occidentale care fabrică vehicule în China. Tesla, cel mai mare exportator de vehicule electrice din China către Europa, a înregistrat o scădere a exporturilor în trimestrul al doilea din 2024, atingând cel mai scăzut nivel de la al treilea trimestru din 2022. Europa este cea mai mare piață de export pentru vehiculele Tesla produse la fabrica sa din Shanghai.

Producătorii auto tarife Tesla foto via Wikipedia

Producătorii de mașini electrice chinezești, cum ar fi BYD, SAIC (deținătorul brandului MG) și Geely (proprietarul Volvo), au fost afectați diferit de noile taxe. SAIC, care a primit cea mai mare taxă suplimentară de 37,6%, a înregistrat un impact semnificativ asupra veniturilor globale. În contrast, BYD a fost supus unei taxe de 17,4%, ceea ce îi oferă un avantaj competitiv relativ pe piața europeană.

China a respins acuzațiile conform cărora ar subvenționa excesiv producția de vehicule electrice pentru a inunda piețele occidentale cu importuri ieftine. Totuși, reacția UE, combinată cu un război comercial în desfășurare cu Statele Unite, pune presiune pe strategia economică a Beijingului, care se bazează pe exporturile de produse high-tech pentru a revigora economia internă.

Pentru a evita impactul noilor taxe, marii producători chinezi de vehicule electrice planifică să construiască unități de producție în Europa. BYD își construiește prima fabrică europeană în Ungaria, cu producția programată să înceapă la sfârșitul anului viitor. De asemenea, SAIC explorează opțiuni pentru a-și stabili prima fabrică în Europa.

Noile taxe vor crește probabil prețurile vehiculelor electrice în UE, făcându-le mai puțin accesibile pentru consumatori.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button