
Nike, producătorul nord-american de echipamente sportive, a prezentat ieri rezultatele financiare ale trimestrului încheiat la 29 februarie 2024, dar și o mare lovitură de imagine, prin anunțarea unui parteneriat pe șapte ani cu Federația Germană de Fotbal în detrimentul furnizorului actual, Adidas.
Germania, a cărei Federație de fotbal are cei mai mulți membrii la nivel mondial, peste 7 milioane de persoane la toate nivelele de profesioniști și amatori, va găzdui anul acesta Euro 2024.
Veniturile Nike au totalizat 12,42 miliarde de dolari
Veniturile totale ale ultimelor trei luni încheiate la 29 februarie au totalizat 12,42 miliarde de dolari, ceea ce reprezintă o foarte ușoară creștere față de aceeași perioadă de acum 12 luni dar și față de estimările pieței compilate de FactSet, de 12,3 miliarde de dolari. Asta în ciuda faptului că luna decembrie ar fi trebuit să fie o lună cu vânzări mari.
Defalcat, veniturile obținute prin canalele proprii – magazine fizice și online Nike, au fost de 5,4 miliarde de dolari, în timp ce vânzările către ceilalți revânzători au totalizat 6,6 miliarde de dolari.
O mare realizare pentru managementul Nike este reducerea anuală a stocurilor cu 13%, a căror valoare este acum de aproximativ 13 miliarde de dolari.
Profitul net al trimestrului a scăzut cu 5%
Profitul brut a înregistrat, de asemenea, o ușoară creștere anuală de 4%, până la 5,56 miliarde de dolari, ceea ce face ca marja de profit brut să fie de 44,8%. În schimb, profitul net a scăzut cu 5%, la 1,17 miliarde de dolari datorită cheltuielilor cu vânzările și a celor administrative mai mari.
Profitul net per acțiune a fost de 98 cenți per acțiune, peste estimările de 75 de cenți ale pieței. Acesta nu include și costurile de 21 de cenți per acțiune avute odată cu concedierile din februarie ale celor 1.600 de angajați, în încercarea de eficientizare a cheltuielilor cu aproximativ 2 miliarde de dolari.
Compania se aproprie de clubul dividend aritocrats, în care sunt incluse companiile care au crescut anual dividendul pentru cel puțin 25 de ani consecutiv: Nike este la nivelul a 22 de ani de creștere a dividendului, plătind de-a lungul trimestrului 562 de milioane de dolari drept dividend în bani, pentru un randament anualizat de 1,5% și 866 de milioane de dolari pentru răscumpărări de acțiuni.
Nike se așteaptă la o scădere a vânzărilor în vară-toamnă
Cotația acțiunilor Nike (NKE) a crescut cu până 5% în after-hours trading pe seama rezultatelor mai bune decât estimările pieței, tendința s-a inversat imediat după ce managementul companiei a oferit o perspectivă slabă asupra anului fiscal iunie 2024 – mai 2025: deși se așteptă la o creștere moderată per total, pentru primele șase luni ale acestui exercițiu financiar, mai exact lunile de vară-toamnă, prognoza prevede o scădere de până 10% a veniturilor, în urma perspectivelor macroeconomice slabe.

Comentariile Nike au trimis acțiunile la o scădere de 6%, și deși este posibil să mai avem deprecieri și zilele următoare, suportul de 90 de dolari ar trebui să ofere o intrare bună pentru un termen mai lung.