
Xiaomi, producător chinez de smartphone-uri, a raportat joi, 24 mai, rezultatele financiare neauditate consolidate pentru primul trimestru din 2024.
Xiaomi a înregistrat o scădere a profitului net de la 4,20 miliarde de yuani în primul trimestru al anului trecut, la 3,98 miliarde de yuani (549,6 milioane de dolari) în aceeași perioadă a acestui an. Cu toate acestea, veniturile au crescut cu 25%, ajungând la 74,27 miliarde de yuani, conform datelor FactSet.
Rezultate Xiaomi pe segmentul de smartphone-uri
Compania a înregistrat o revenire a veniturilor din vânzările de smartphone-uri, cu o creștere de 34% a unităților livrate global, ajungând la 40,9 milioane de unități. Acest progres indică o redresare a pieței și reconfirmă poziția companiei ca al treilea cel mai mare furnizor de smartphone-uri la nivel mondial.
Focus pe segmentul de vehicule electrice (EV)
Un punct culminant al acestui trimestru a fost progresul Xiaomi în sectorul vehiculelor electrice. Compania a început livrările modelului SU7 EV în aprilie și a ajustat ținta de livrări anuale la 120.000 de unități. Compania a anunțat atunci că a primit un număr impresionant de ”comenzi ferme” pentru primul său model de vehicul electric, în primele 24 de ore de la lansarea oficială, din 28 martie.
Această expansiune marchează un pas important al Xiaomi pentru diversificarea portofoliului, depășind tradiționalul segment de smartphone-uri.

Marja de profit brut a crescut, ajungând la 21,3% în trimestrul al patrulea, comparativ cu 17,2% în anul precedent, subliniind eficiența îmbunătățită și o recuperare solidă a veniturilor din piețele externe, în special în segmentul Internet-of-Things (IoT).
Compania a continuat să își extindă prezența globală, cu o creștere notabilă a cotei de piață în Orientul Mijlociu, America Latină, Africa și Asia de Sud-Est.
Xiaomi se pregătește să raporteze veniturile din sectorul auto separat, începând din trimestrul curent, pentru o imagine mai clară a impactului acestuia asupra performanței financiare globale.