Compania Xiaomi a anunțat că a primit un număr impresionant de ”comenzi ferme” pentru primul său model de vehicul electric, SU7, în primele 24 de ore de la lansarea oficială, din 28 martie. Cele 88.898 de comenzi sunt extrem de încurajatoare pentru primul pas pe care-l face Xiaomi în industria mașinilor electrice (EV) și demonstrează apetitul crescut al consumatorilor pentru acest tip de automobile.
Cum calculează Xiaomi ”comenzile ferme”
Xiaomi a adoptat o abordare diferită în ceea ce privește calcularea „comenzilor ferme” comparativ cu alți producători auto, incluzând sub această titulatură atât comenzile rambursabile în termen de 7 zile, cât și comenzi nerambursabile, cu configurații ”blocate”.
Dacă configurația este blocată, specificațiile mașinii, cum ar fi culoarea, dotările interioare, pachetele de opțiuni și alte caracteristici personalizabile nu mai pot fi modificate. Blocarea configurației implică, de asemenea, că depozitul plătit de client devine nerambursabil, deoarece vehiculul va intra în producție cu specificațiile alese.
Modelul SU7 este disponibil în versiunile Standard, Pro și Max, cu un preț de pornire de 215.900 RMB (29.900 dolari), Xiaomi permițând clienților să blocheze configurațiile vehiculului atunci când plătesc un avans.
De asemenea, Xiaomi a introdus și o Ediție Fondator pentru SU7, limitată la 5000 de unități, la aceleași prețuri ca edițiile standard și Max, iar livrările sunt programate să înceapă pe 3 aprilie. Aceste vehicule au fost deja produse, iar consumatorii le pot rezerva plătind un avans nerambursabil de 20000 RMB.
Livrările versiunilor blocate ale SU7 vor începe la sfârșitul lunii aprilie pentru versiunile standard și Max și la sfârșitul lunii mai, pentru versiunea Pro.
Xiaomi se diferențiază de practicile altor producători de vehicule electrice (EV) prin oferirea unei perioade extinse de a lua o decizie, de până la șapte zile, până pe 30 aprilie, după ce clienții au plătit avansul. Prin comparație, Tesla nu oferă o perioadă de decizie pentru modelele 3 și Y, iar depozitul este nerambursabil. Alte companii permit rambursări sau modificări ale configurației într-o perioadă limitată după efectuarea comenzii.
Până la ora 12:00, pe 29 martie, sistemul de servicii pentru clienți al Xiaomi EV a înregistrat un total de 469 de solicitări de rambursare și modificări ale configurației. Cu toate acestea, interesul pentru testarea SU7 rămâne ridicat, fiecare magazin primind în medie între 90 și 120 de persoane pe zi pentru test drive, cu timp de așteptare între 3 și 5 zile pentru noi programări.