Renault, producătorul francez de automobile a prezentat ieri rezultatele financiare aferente anului 2023, raportând un profit net sub așteptările pieței, dar a propus distribuirea unui dividend brut de 1,85 euro per acțiune pentru un dividend yield de 4,6%.
Primul an pe plus a vânzărilor pentru Renault după patru ani de scădere
Veniturile întregului an au totalizat 52,38 miliarde de euro, o apreciere de 13,1% față de cele 46,33 miliarde de euro încasate în 2022.
Strategia Renault pentru a impulsiona vânzările s-a bazat pe reducerea gamei și orientarea către piețele și modelele cele mai profitabile. Astfel, numărul de mașini livrate a crescut cu 9% în 2023, primul an de creștere a volumelor vândute după patru ani consecutivi de scădere, totalizând 2,235 milioane de unități.
În Europa, principala piață pentru companie, vânzările au crescut cu 18,6%, cu două modele prezente în top 3 vânzări, Renault Clio pe locul al doilea, respectiv Dacia Sandero pe locul al treilea.
În ceea ce privește vânzările de mașini cu motorizări electrice sau hibride, acestea au fost cu 19,7% mai mari decât în 2022, pe seama modelelor hibride Austral, Clio și Captur și a modelului full-electric Dacia Spring.
La finele lui decembrie 2023, numărul de mașini din stoc era de 484.000 de mașini, cu precomenzi în Europa ce acoperă următoarele 2,5 luni de vânzări.
Profit operațional record de 4,117 miliarde de euro pentru Renault în 2023
Marja de profit operațional de 7,9% a fost, de asemenea, în creștere de la cea de 5,5% înregistrată în 2022.
Profitul net a urcat la 2,315 miliarde de euro (8,11 euro per acțiune) față de o pierdere de 716 milioane de euro înregistrată în 2022, pierdere datorată ieșirii companiei din Rusia. Estimările analiștilor conform datelor LSEG (fost Refinitiv) erau de 3,52 de miliarde de euro, estimări ce nu includ pierderea legată de reducerea participației la Nissan.
Fluxul de numerar din Divizia auto a atins 5,485 miliarde de euro, acoperind investițiile de 2,9 miliarde de euro.
Renault are prognoze optimiste pentru anul în curs
Planurile Renault pentru 2024 includ noi lansări de modele și o accelerare a reducerii cheltuielilor pentru îmbunătățirea profitului operațional.
Compania intenționează să lanseze zece noi modele pe parcursul anului 2024, șapte sub brandul Renault; lansările vor acoperi întreaga gamă de motorizări: două modele vor avea doar propulsie electrică – Scenic și 5 E-TECH, alte două modele hibrid vor fi lansate pentru piața europeană și două modele pe combustie pentru alte piețe unde este prezentă compania, Kardian și un alt model în Korea.
Producătorul auto țintește o marjă operațională de cel puțin 7,5% și un flux de numerar liber (FCF) peste 2,5 miliarde de euro pentru anul în curs.
Cotația Renault (RNO) este în ușoară scădere față de acum un an, menținând o evoluție laterală constantă între 31 de euro ca minim și 40 de euro ca maxim. Dacă va reuși să depășească această rezistență importantă, ne putem aștepta la mai mult.