16.7 C
București
joi, 2 mai 2024

Venituri și profituri în creștere pentru Netflix în primele trei luni din 2024

Netflix a prezentat rezultatele financiare aferente primului trimestru al anului, rezultate mai bune decât așteptările în condițiile în care politica de descurajare a partajării parolelor continuă să dea roade, consolidând astfel poziția de lider al companiei de streaming la nivel global.

Cel mai mare profit trimestrial din istorie pentru Netflix

Veniturile primului trimestru au totalizat 9,37 miliarde de dolari, în creștere cu 6,11% față de ultimul trimestru al anului trecut și cu 14,8% față de primul trimestru din 2023, în special datorită numărul mai mare de noi abonamente și, într-o măsură mai mică, datorită prețurilor în creștere ale acestora. 

Profitul operațional a fost de 2,63 miliarde de dolari, o creștere anuală de 54%, ceea ce a dus la obținerea unei marje de 28% față de cea de 21% înregistrată în primul trimestru al anului trecut. Totodată, profitul net a urcat la 2,33 miliarde de dolari, ceea ce înseamnă un profit per acțiune de 5,28 de dolari și reprezintă cel mai mare profit trimestrial raportat de companie.

Netflix a reușit să vândă 9,33 milioane de noi abonamente în T1 2024

Netflix a reușit să atragă un număr mare de noi abonați în primele trei luni din 2024 – 9,33 milioane, o cifră de aproape cinci ori mai mare decât numărul de clienți atrași în aceeași perioadă a anului trecut, însă în scădere față de cele 13,12 milioane înregistrate în ultimul trimestru din 2023. Estimările erau pentru 5,1 milioane de noi abonamente.

Politica de descurajare a partajării parolelor a început anul trecut și include planuri de abonamente mai ieftine, ce includ și reclame. La finele trimestrului compania avea la nivel global un număr total de 269,6 milioane de abonați, respectiv o audiență de aproximativ jumătate de miliard de telespectatori.

Netflix se așteaptă pentru întreg anul 2024 la o creștere a veniturilor de 13-15% și o marjă de profit operațional de 25% în baza ratelor de schimb de la 1 ianuarie 2024, iar compania va continua să se axeze pe extinderea bazei de clienți și să dezvolte capacitățile pentru agenții publicitari.

Cotația Netflix (NFLX) a fost extrem de volatilă în ședința de after-trading după prezentarea acestor rezultate, cu fluctuații de la plus 5% la minus 7%, unde se pare că va și deschide astăzi, cotație influențată și de evenimentele geopolitice din Orientul Mijlociu din cursul nopții. Compania a performat foarte bine în ultimele douăsprezece luni, cotația apreciindu-se cu 88% la închiderea de ieri, mult peste evoluția pieței.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte articole

Ultimele articole