Platforma de streaming Netflix (NFLX) continuă seria de rezultate trimestriale bune din 2023 cu o creștere excelentă, peste estimările pieței, atât a numărului de noi abonați cât și a veniturilor și a profiturilor în ultimul trimestru al anului trecut. Rezultatele bune s-au reflectat într-o apreciere a cotației acțiunilor cu 65% pe parcursul anului trecut, după ce în 2022 corectase cu 51%, compania mizând în continuare pe atragerea de noi clienți în urma renunțării la partajarea parolelor, ce ar trebui se să reflecte într-o creștere mai mare a veniturilor în viitor.
Tarifele de bază vor expira în prima parte a anului în mai multe țări, iar clienții vor trebui fie să plătească mai mult pentru abonamentele fără reclame, fie să treacă la versiunea cu reclame care aduce mai multe venituri per utilizator. Numărul total de abonamente al versiunii cu reclame este de aproximativ 23 de milioane, o pondere de 9% în total.
Netflix a avut un număr de 13,1 milioane de noi abonați în trimestrul al patrulea al anului trecut
Netflix a ajuns la finele anului 2023 la aproximativ 260,3 milioane de clienți plătitori la nivel global, adunând un număr de 13,1 milioane de noi abonamente în acest ultim trimestru, față de cele 7,7 milioane înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut sau cele 8,8 milioane din trimestrul al treilea, reușind să depășească cu mult și estimările pieței, ce erau de 9 milioane de utilizatori noi.
Cele mai multe abonamente noi au fost achiziționate în Europa, Orientul Mijlociu și Africa, 5,05 milioane; chiar și în SUA și Canada a fost o creștere cu 2,81 milioane de noi utilizatori, în ciuda gradului mare de penetrare, compania având peste 80 de milioane de conturi în aceste două țări. Compania pune această creștere pe seama politicii duse împotriva partajării parolelor de conectare.
Creștere trimestrială a veniturilor cu 12,5%
Veniturile companiei au crescut cu 12,5% în trimestrul patru 2023, la 8,83 de miliarde de dolari, rezultat ce a depășit atât estimările companiei, cât și așteptările analiștilor de 8,72 miliarde de dolari. Această creștere s-a datorat în bună măsură creșterii numărului de noi abonați și, într-o măsură mai mică veniturilor din publicitate, planurile de abonament cu reclame reprezentând aproximativ 40% din noile contracte încheiate.
Creștere excelentă și a profitului net pentru Netflix
Netflix a reușit o performanță și mai bună în ceea ce privește câștigurile, profitul din exploatare crescând cu 172% de la un an la altul, la 1,5 miliarde de dolari, ceea ce a dus la o marjă de profit operațional de 16,9%, rezultat considerabil mai bun decât estimările companiei de 13%.
Profitul net a totalizat 938 de milioane de dolari, respectiv 2,11 dolari per acțiune, o creștere excepțională cu 1.658% față de trimestrul al patrulea al anului 2022. Profitul net a fost impactat de o cheltuială de 239 de milioane de dolari, ce reprezintă o pierdere din reevaluarea datoriei în euro în urma deprecierii dolarului față de această monedă.
O creștere trimestrială impresionantă, de 275% a înregistrat și fluxul de numerar operațional, atingând 1,66 miliarde de dolari. Fluxul de numerar liber (FCF – free cash flow) a fost de 1,58 de miliarde de dolari, Netflix încheind anul cu 7,12 miliarde de dolari de dolari în conturi și 14,14 miliarde de dolari datorii pe termen lung.
Netflix estimează în primul trimestru din 2024 o creștere atât a veniturilor, cât și a profiturilor
Previziunile Netflix pentru acest an sunt optimiste, optimism datorat în mare parte bazei mai largi de clienți, dar și creșterii publicității. Astfel, compania prevede o creștere anuală a veniturilor în primul trimestru al anului 2024 de 13,2%, o marjă operațională de 26,2% și un profit net per acțiune de 4,49 de dolari, în condițiile unui curs euro-dolar stabil.
Seria bună de știri continuă astfel, după anunțul de marți 22 ianuarie al achiziționării drepturilor de difuzare a popularului programul săptămânal Raw al WWE – World Wrestling Entertainment pentru 5 miliarde de dolari, primul eveniment sportiv ce va fi difuzat de Netflix. Acordul este valabil zece ani, începând cu ianuarie 2025.
Compania se alătură astfel, competitorilor Amazon Prime și Apple, ce au făcut deja primii pași în domeniul transmisiunilor sportive live, Amazon difuzând deja meciurile de joi seara din NFL, liga de fotbal american, în timp ce Apple difuzează meciuri de fotbal din Major League Soccer și de baseball.
Ce urmează pentru cotația Netflix
În urma acestor rezultate, acțiunile Netflix cresc cu 9% în sesiunea de pre-trading de astăzi și, cel mai probabil vor continua evoluția pozitivă pe termen scurt, cu următorul target în zona lui 585 de dolari per acțiune. Cu toate că, la nivelul de 492 de dolari per acțiune al închiderii de ieri, acțiunea pare cam supraevaluată, înregistrând un fwd PER de 30,77. De cealaltă parte, o scădere viitoare sub nivelul de 480-490 de dolari ar aduce în discuție riscul unei corecții mai ample.
Prețul mediu țintă pentru următoarele 12 luni este de 518,89 dolari per acțiune, preț aflat deja sub nivelul de deschidere potențial de azi de peste 540 de dolari. Cei 42 de analiști care oferă previziuni pentru cotația Netflix, au estimări cuprinse între un minim de 335 de dolari și 700 de dolari, conform datelor compilate de Tradingview.