
Volkswagen a prezentat astăzi rezultatele financiare și cele referitoare la vânzările din primele trei luni ale anului, cifre în ușoară scădere față de cele obținute în aceeași perioadă a anului trecut: 2,081 milioane de mașini vândute (mai puține cu aproximativ 43 de mii), venituri de 75,461 miliarde de euro, în scădere cu 1%, și un profit de 3,71 miliarde, mai mici cu 21,6%.
Vânzările mărcii Volkswagen au totalizat 1,192 milioane de mașini la nivel global
Volkswagen a produs în primul trimestru 2,266 milioane de vehicule, o producție asemănătoare cu cea din primul trimestru al anului trecut, însă vânzările au scăzut cu 2% și au totalizat 2,081 milioane de unități.
Din punct de vedere geografic, vânzările din Europa au scăzut cu 5%, iar cele din America de Nord cu 10%, dar s-au înregistrat performanțe mai bune în China și zona Asiei, unde vânzările au crescut cu 2% și mai ales în America de Sud ce a înregistrat o creștere de 19%.

Din punct de vedere al mărcilor din portofoliul companiei, marca Volkswagen a reușit să vândă aproximativ același număr de mașini – 1,192 milioane, în schimb atât Porsche, cât mai ales Audi (minus de 24,76%) au înregistrat scăderi notabile de vânzări.
Scădere cu 21,6% a profitului în primul trimestru pentru Volkswagen
Veniturile trimestrului pentru producătorul german de automobile au totalizat 75,461 miliarde de euro, în ușoară scădere față de primele trei luni din 2023, însă costurile mai mari și performanța slabă a vânzărilor mărcilor Audi și Porsche, ce au o marjă de profit mult mai mare decât marca Volkswagen, au dus la scăderea profitului operațional cu 20,2%, la 4,588 miliarde de euro, sub așteptările de 4,82 miliarde de euro ale analiștilor, compilate de FactSet.
Profitul net s-a contractat și el cu 21,6% până la 3,710 miliarde de euro, iar fluxul net de numerar a fost negativ, la minus 3,027 miliarde de euro.
Grupul avea la finele lunii martie comenzi stabile pentru 1,1 milioane de mașini, din care aproximativ 160 de mii mașini electrice și o lichiditate netă de 37,157 miliarde de euro.
Estimările Volkswagen pentru trimestrele următoare rămân optimiste
Volkswagen a declarat că pe finalul lunii martie comenzile au crescut, ceea ce ar trebui să se reflecte în rezultatele celui de-al doilea trimestru. Compania se așteaptă ca la finele anului veniturile din vânzări să crească cu 5% comparativ cu 2023, iar marja operațională să se încadreze în intervalul 7-7,5%. În ceea ce privește investițiile, acestea se vor canaliza mai ales spre businessul cu baterii pentru mașinile electrice, investiții de natură să susțină continuarea electrificării cât mai profunde a gamei de mașini.

Cotația Volkswagen (VOW3) înregistrează astăzi o scădere de 2,5% în urma prezentării raportului trimestrial, dar păstrează o creștere de 4,8% de la începutul anului.