Under Armour a publicat rezultate financiare aferente trimestrului încheiat la 30 iunie, în care a înregistrat vânzări în scădere, mai ales pe piața sa principală de desfacere – America de Nord, însă a surprins pozitiv cu un profit per acțiune mai mare decât așteptările.
Veniturile companiei au scăzut la 1,2 miliarde de dolari, mai mici cu aproximativ 10% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pe parcursul trimestrului, vânzările din America de Nord au scăzut cu 14%, până la 709 milioane de dolari, dar marja de profit brut a crescut la 47,5% pe seama reducerii promoțiilor și a costurilor de producție mai mici. Pierderea netă a fost de 305 milioane de dolari, iar valoarea stocurilor a scăzut cu 15% la 1,1 miliarde de dolari.
Under Armour încearcă se se repoziționeze pe segmentul premium
Compania, cu sediul în Baltimore (Maryland), a încercat în ultimele luni să se concentreze pe operațiunile sale de bază, în cadrul unui plan de restructurare pe care l-a dezvăluit în mai, când CEO-ul Kevin Plank a afirmat că prioritizarea prea multor direcții și linii de produse a dus doar la creșterea costurilor, nu și a vânzărilor.
Plank, care a revenit în funcția de CEO la începutul acestui an, după ce a demisionat în 2019, a luat decizia ca Under Armour să reducă promoțiile, inventarul și forța de muncă, concentrându-se pe vânzarea mai multor articole cu marjă mai mare, cum ar fi îmbrăcămintea pentru bărbați, poziționând astfel compania pe segmentul premium.
Cel mai probabil, această decizie se va dovedi profitabilă pentru Under Armour, dar pe termen mai lung în condițiile în care lansarea unor noi produse este prevăzută pentru sezonul de vară din 2025, iar concurența acerbă din industrie erodează puternic marjele tuturor competitorilor.
Under Armour se așteaptă la costuri mai mari cu restructurarea
Compania se așteaptă acum la o adâncirea a pierderilor comparativ cu estimările anterioare, respectiv la o pierdere netă per acțiune cuprinsă între 58 și 61 de cenți, datorită costurilor mai mari cu planul de restructurare. Acesta se va extinde pe parcursul următorilor doi ani și va aduce cheltuieli în valoare de aproximativ 150 de milioane de dolari pentru companie, față de cele aproximativ 80 de milioane estimate anterior. Costurile mai mari sunt legate de decizia companiei de a renunța la una dintre unitățile sale de distribuție din Rialto, California.
De asemenea, pierderea operațională este prevăzută a crește un nivel cuprins între 220 de milioane și 240 de milioane de dolari.
Cotația Under Armour (UAA) a închis ședința de ieri în scădere cu 4,24% și a continuat să scadă în orele de tranzacționare de after-hours după prezentarea acestor rezultate și previziuni; de la începutul anului, acțiunile înregistrează o scădere de 14,55%.