.
AutoȘtiri

Uber oferă călătorilor opțiunea de a alege doar mașini electrice și șoferilor un chatbot AI

Uber, una dintre cele mai mari platforme de ride-hailing din lume, continuă să investească în soluții ecologice și sustenabile, lansând noi funcționalități menite să reducă amprenta de carbon a companiei și să sprijine trecerea către mobilitatea electrică. Recent, compania a anunțat posibilitatea oferită utilizatorilor de a alege exclusiv mașini electrice atunci când comandă o cursă prin aplicația Uber.

Uber și călătoriile doar cu mașini electrice

Uber a anunțat că utilizatorii din peste 40 de orașe din întreaga lume vor putea selecta opțiunea „EV preference” (preferință pentru vehicule electrice), permițându-le să opteze pentru mașini complet electrice ca variantă implicită. Aceasta extinde serviciul „Uber Green”, lansat anterior, care oferea atât mașini electrice, cât și hibride. Măsura vine într-un moment în care mobilitatea electrică devine o prioritate politică și economică pe fondul alegerilor din 2024 din SUA și al interesului global pentru reducerea emisiilor de carbon.

Aplicație Uber telefon foto Freepik

„Realitatea este că vom ajunge la obiectivele net-zero doar dacă și factorii de decizie și alte afaceri își fac treaba”, a subliniat Dara Khosrowshahi, CEO-ul Uber, în cadrul conferinței „Go Get Zero” din Londra.

Chatbot AI pentru șoferii interesați de vehicule electrice

În paralel, compania introduce un program de mentorat denumit „EV Mentor” și un chatbot alimentat de AI, bazat pe tehnologia ChatGPT, pentru a răspunde întrebărilor șoferilor cu privire la vehiculele electrice. Chatbot-ul le va oferi informații despre achiziționarea și utilizarea mașinilor electrice, costurile de întreținere și avantajele acestora în comparație cu vehiculele pe benzină. Aceste noi instrumente sunt menite să încurajeze șoferii să facă tranziția la vehicule electrice, în contextul în care Uber urmărește să devină o platformă cu zero emisii până în 2040.

Pe lângă chatbot-ul AI, compania a lansat și o colaborare în Marea Britanie cu Octopus Energy și BYD, un producător de vehicule electrice din China. Parteneriatul va oferi 1.000 de încărcătoare gratuite pentru șoferii Uber din Marea Britanie, evaluat la aproximativ 1.000 de lire sterline fiecare și reduceri la tarifele de încărcare publică prin rețeaua Electroverse a Octopus Energy. Acest acord reprezintă prima colaborare între Uber, o companie de energie și un producător de vehicule electrice, fiind o inițiativă care urmărește să reducă semnificativ costurile de încărcare pentru șoferi.

Uber Eats foto Pexels

Pe partea de livrare, Uber își extinde angajamentele sustenabile și prin introducerea de produse de la piețele de fermieri în meniul Uber Eats din New York și Los Angeles. Totodată, în Paris, compania va investi aproape 1 milion de dolari pentru a ajuta restaurantele să adopte ambalaje sustenabile, folosind materiale inovatoare, precum ambalajele pe bază de alge marine sau frunze.

Transportul este responsabil pentru aproximativ 25% din emisiile de carbon cauzate de activitatea umană la nivel global, potrivit estimărilor Consiliului Internațional pentru Transport Curat. Uber, care contribuie la creșterea traficului urban și, implicit, la poluare, încearcă să-și reducă amprenta ecologică și să promoveze o mobilitate mai curată prin aceste măsuri. Miza este ridicată, întrucât emisiile din transport contribuie la schimbările climatice pe termen lung și la poluarea aerului, afectând sănătatea publică.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button