
În cel de-al treilea trimestru al anului fiscal 2024, PepsiCo a înregistrat câștiguri (EPS) peste așteptările analiștilor de pe Wall Street, însă veniturile companiei au dezamăgit, fiind sub previziunile pieței. Această performanță a determinat gigantul din industria alimentară și a băuturilor să reducă prognoza pentru veniturile organice pe întregul an 2024, indicând o creștere modestă de 1-2%, comparativ cu estimarea anterioară de 4%.
Cifrele PepsiCo pe trimestrul 3 din 2024
Potrivit raportului financiar, veniturile nete din trimestrul al treilea au scăzut cu 0,6%, ajungând la 23,32 miliarde de dolari, sub estimările analiștilor, care anticipau venituri de 23,76 miliarde de dolari. Pe de altă parte, câștigurile ajustate per acțiune au fost de 2,31 dolari, ușor peste așteptările de 2,29 dolari.

Scăderea cererii pentru produse alimentare și băuturi în America de Nord, împreună cu perturbările economice de pe piețele internaționale, au contribuit la rezultatele sub așteptări. Un impact deosebit a venit din partea diviziei Quaker Foods North America, care a fost afectată de mai multe retrageri de produse, în special a cerealelor și batoanelor, din cauza unor posibile contaminări cu salmonella. Aceste retrageri au dus la o scădere de 13% a volumului vânzărilor pentru divizie, iar în iunie 2024, PepsiCo a închis o fabrică asociată cu acest incident.
În ansamblu, volumul vânzărilor de produse alimentare și băuturi a scăzut cu 2%, iar în America de Nord, compania a resimțit o reducere semnificativă a cererii pentru gustări, determinată de schimbările în comportamentul de consum. În plus, în Mexic, instabilitatea economică provocată de alegerile din iunie a dus la o încetinire a vânzărilor.
Pentru a contracara aceste tendințe negative, PepsiCo plănuiește să investească suplimentar în susținerea mărcilor Doritos și Tostitos, beneficiind de sezonul fotbalistic pentru a stimula cererea. Totodată, compania continuă să își extindă portofoliul de produse, recent anunțând achiziționarea Siete Foods, o companie specializată în alimente mexicane-americane, cu un accent pe opțiuni alimentare sănătoase.
Pe termen lung, PepsiCo estimează că măsurile de control al costurilor și investițiile în competitivitatea pe piață vor sprijini o creștere a câștigurilor ajustate pe acțiune cu cel puțin 8% în 2024. Totuși, compania va trebui să facă față provocărilor economice globale, inclusiv tensiunilor geopolitice care i-au afectat performanța pe piețe internaționale.