.
AutoȘtiri

Toyota așteaptă primul declin al profitului din ultimii doi ani, pe fondul cererii în scădere

Toyota, unul dintre cei mai mari producători auto din lume, va anunța mâine, 6 noiembrie, rezultatele financiare pentru al doilea trimestru al anului fiscal 2024, iar așteptările pieței indică o scădere a profitului operațional pentru prima dată în ultimii doi ani.

Conform estimărilor, profitul trimestrial al Toyota este prognozat la aproximativ 8 miliarde de dolari (1,2 trilioane yeni), reprezentând o reducere de 14% față de aceeași perioadă a anului trecut. Această scădere este determinată de o cerere în ușoară scădere și de provocările întâmpinate în piețele emergente.

Cererea globală pentru hibride susține marjele, dar încetinește creșterea

Toyota a înregistrat performanțe în segmentul hibridelor, acestea reprezentând 41% din vânzările globale din trimestrul al doilea, față de 33% în aceeași perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, datele recente de vânzări și producție sugerează o ușoară încetinire, vânzările globale scăzând cu 4%, iar producția cu 7% față de anul precedent. Decizia strategică a Toyota de a-și extinde gama de vehicule hibride în SUA s-a dovedit eficientă, asigurând companiei o anumită stabilitate în fața incertitudinilor politice și a potențialelor modificări de subvenții pentru vehiculele electrice (EV) pe piața americană.

Deși hibridele generează marje de profit mai mari comparativ cu mașinile cu motoare convenționale, cererea generală pe piața auto pare să se fi temperat, inclusiv pe segmentul hibridelor, în special pe fondul concurenței acerbe din China, unde creșterea segmentului EV continuă să fie puternică. Toyota, deși un lider în industria hibridelor, se mișcă mai lent pe piața vehiculelor electrice, acestea reprezentând doar 1,5% din vânzările sale globale în primele nouă luni ale anului.

Ce urmează pentru Toyota

Chiar dacă Toyota a menținut neschimbată previziunea sa de profit anual, compania anticipează o scădere de 20% a profitului față de anul fiscal precedent, în contextul unor investiții în strategia sa globală și în lanțul de aprovizionare. Toyota continuă să fie prudentă în privința adoptării pe scară largă a vehiculelor electrice, preferând o abordare treptată în direcția electrificării, în pofida unei piețe care trece treptat de la vehiculele cu combustie internă la cele complet electrice.

Acțiunile Toyota au înregistrat o creștere de 3% de la începutul anului în yeni, în timp ce acțiunile în dolari au crescut cu 2%, oferind o performanță ușor superioară comparativ cu a rivalilor, spre exemplu Tesla, ale cărei acțiuni au scăzut cu 2% pe aceeași perioadă.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button