Ferrari, celebra marcă italiană de automobile sportive de lux, a publicat rezultatele financiare pentru cel de-al treilea trimestru din 2024, relevând o combinație de venituri și câștiguri robuste, dar și provocări strategice, în tot acest context al electrificării.
Livrările Ferrari s-au păstrat constante în primele nouă luni din 2024
Livrările de mașini au înregistrat o scădere de 2% pe parcursul trimestrului, totalizând 3.383 de unități, în scădere față de cele 3.460 de unități în aceeași perioadă a anului trecut. Această scădere a fost influențată de o reducere de 29% a livrărilor către China continentală, Hong Kong și Taiwan, reflectând provocările economice mai ample din regiune. În schimb, alte piețe au demonstrat o reziliență remarcabilă – livrările în Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) au crescut cu 2%, compensând parțial declinurile din Asia. În primele nouă luni ale anului, Ferrari a livrat clienților 10.427 de mașini, doar cu nouă mai multe decât în 2023.
Mixul de produse și personalizarea au dus la creșterea veniturilor
În ciuda scăderii livrărilor, creșterea veniturilor Ferrari a fost susținută de un mix favorabil de produse și de o cerere crescută pentru personalizarea vehiculelor. Modelele de lux, cum ar fi V12 Daytona SP3, evaluat la 2 milioane de euro, și modelul limitat, destinat exclusiv circuitului, 499P Modificata, evaluat la 5,1 milioane de euro, au contribuit semnificativ la rezultatele financiare pozitive.
Veniturile nete trimestriale au atins 1,64 miliarde de euro, o creștere de 7% comparativ cu 1,54 miliarde de euro în T3 2023, însă dinamica este mult încetinită comparativ cu prima parte a anului. În ceea ce privește profitul operațional ajustat, acesta s-a situat la 467 milioane de euro, conform așteptărilor analiștilor, pentru o marjă de profit operațional în creștere ușoară, de 28,7%. Totodată, Ferrari a raportat un profit ajustat per acțiune de 2,02 euro, mai mare cu 12,5% față de trimestrul al treilea al anului precedent.
CEO-ul Ferrari a reconfirmat prognozele pentru finalul de an
Ferrari și-a reconfirmat estimările proprii pentru anul curent, anticipând venituri nete de peste 6,55 miliarde de euro, un EBITDA ajustat de cel puțin 2,5 miliarde de euro și un profit per acțiune ajustat de peste 7,90 euro. CEO-ul Benedetto Vigna a subliniat portofoliul puternic de comenzi al companiei, ce se întinde pe parcursul următorilor doi ani, iar lansarea recentă a supercarului F80, ale cărui livrări vor începe pe finalul anului viitor, se așteaptă să îmbunătățească și mai mult atractivitatea pe piață și performanța financiară a Ferrari.
Acțiunile Ferrari (RACE) au terminat ședința de tranzacționare cu o scădere pronunțată de 7%, încheind la un preț de 407 euro per acțiune. Marcările de profit au reflectat îngrijorările investitorilor legate de reducerea livrărilor, mai ales în Asia, dar analiștii rămân optimiști în legătură cu perspectivele pe termen lung ale producătorului italian.