.
Fără categorieAutoCompaniiȘtiri

Tesla în impas: deținătorii scapă de mașini și compania recheamă peste 46.000 de Cybertruck-uri

Situația Tesla se complică pe mai multe fronturi, în contextul în care tot mai mulți proprietari își schimbă mașinile electrice pentru alte branduri, iar compania se confruntă cu o rechemare masivă de vehicule.

Potrivit unei analize publicate joi, 20 martie, de platforma americană de cumpărături auto Edmunds, luna martie a marcat „cea mai mare cotă înregistrată vreodată” de schimburi ale automobilelor Tesla pentru mașini noi sau second-hand din alte mărci, comercializate prin dealeri auto.

Acest fenomen coincide cu a doua lună de când Elon Musk a devenit o figură centrală în noua administrație Trump, conducând Departamentul pentru Eficiență Guvernamentală (DOGE). De la începutul mandatului său în ianuarie, Musk a adoptat o agendă agresivă de tăieri bugetare și restructurări în sectorul public, câștigând totodată acces la sisteme guvernamentale critice. În ciuda protestelor legale, influența sa politică pare să afecteze direct percepția publică asupra brandului Tesla.

Tesla în criză de imagine

„Schimbările în comportamentul utilizatorilor de Tesla ar putea crea o oportunitate, astfel încât producătorii auto tradiționali și startup-urile din domeniul EV să câștige teren”, a declarat Jessica Caldwell, șefa departamentului de analiză de la Edmunds pentru CNBC. Ea a spus că „pe măsură ce loialitatea față de brandul Tesla și interesul pentru acesta scad, cei care oferă prețuri competitive, tehnologie nouă sau pur și simplu mai puțină controversă ar putea atrage foștii clienți Tesla și cumpărătorii noi de EV-uri.”

Un alt semnal de alarmă este rechemarea voluntară a peste 46.000 de unități Cybertruck. Potrivit unei notificări transmise către National Highway Traffic Safety Administration, toate Cybertruck-urile fabricate între noiembrie 2023 și februarie 2025 pot avea o problemă de fabricație la un panou exterior decorativ care „se poate delamina și desprinde de pe vehicul”, crescând riscul de accident. Această rechemare vine într-un moment în care compania americană a pierdut aproximativ 40% din valoarea sa de piață în 2025.

Pe lângă scăderea dramatică a acțiunilor, compania lui Musk a fost și ținta unor valuri de proteste, acte de vandalism și incendieri care au vizat magazinele, vehiculele și stațiile de încărcare din SUA. În paralel, alți producători auto câștigă teren: conform S&P Global Mobility, vânzările Tesla în SUA au scăzut cu aproximativ 11% în ianuarie față de aceeași perioadă din anul precedent, în timp ce Ford, Chevrolet și Volkswagen și-au majorat cotele de piață.

În plus, interesul cumpărătorilor pentru modelele Tesla pe platforma Edmunds a atins cel mai scăzut nivel din octombrie 2022, după un vârf înregistrat în noiembrie anul trecut. Această evoluție negativă vine după ce valoarea mărcii Tesla a scăzut cu 26% în 2024, echivalentul pierderii a 15 miliarde de dolari, conform firmei de cercetare Brand Finance.

Elon Musk dansând la deschiderea fabricii Tesla din Berlin în 2022 captură Bloomberg Technology YouTube

Tesla a fost întotdeauna strâns legată de imaginea lui Elon Musk, iar acest lucru devine din ce în ce mai evident. În august 2024, doar 2% dintre cumpărătorii de mașini din SUA nu știau cine este Musk, potrivit unui sondaj Edmunds. Această asociere profundă între brand și fondatorul său pare să coste tot mai mult compania, pe măsură ce deciziile și acțiunile lui Musk din sfera politică influențează negativ încrederea publicului în produsele Tesla.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button