.
ȘtiriAutoEconomie

Administrația SUA intenționează să crească de 4 ori tarifele vamale pentru importurile de mașini electrice din China

Tarifele vamale de import pentru mașinile electrice produse în China ar trebui să crească de patru ori la 100% în zilele următoare, precum și pentru importurile de baterii și panouri solare, într-o nouă filă a războiului dintre cele două puteri mondiale, conform Wall Street Journal

Această decizie vine în urma revizuirii tarifelor impuse de Administrația Trump și păstrate de-a lungul timpului de actualul președinte Joe Biden, mai ales că actuala Administrație a acordat subvenții de miliarde de dolari companiilor ce au investit local în aceste domenii.

Inflation Reduction Act și CHIPS and Science Act, legi adoptate în 2022, prevăd subvenții de sute de miliarde de dolari acordate companiilor pentru înființarea de fabrici în SUA pentru producția multora dintre bunurile aflate sub incidența acestor tarife vamale.

Tarifele vamale au fost impuse de Administrația Trump în 2017

Fostul președinte Donald Trump este cel care a impus tarifele vamale asupra importurilor din China în valoare de aproximativ 300 de miliarde de dolari în 2017, printre care panouri solare, oțel, aluminiu sau mașini de spălat, acesta afirmând recent că intenționează să impoziteze cu 60% toate importurile din China, dacă va fi reales la finele acestui an.

Cum alegerile se apropie cu pași repezi, Biden a promis la rându-i în campania electorală în state cu multe fabrici precum Pennsylvania și Michigan, că va proteja industria și muncitorii americani de concurența străină și că va majora tarifele vamale la oțelul și aluminiul importat din China.

Tarifele vamale prevăzute vor șubrezi din nou relațiile diplomatice dintre cele două țări, relații care au avut de suferit în ultimii ani odată cu războiul comercial și împiedicarea accesului producătorilor chinezi la tehnologia avansată occidentală, dar și în urma tensiunilor geopolitice legate de Taiwan și de atitudinea retrasă a Chinei vis-a-vis de războiul dintre Rusia și Ucraina.

Măsura va ajuta producătorii auto americani, care s-au plâns deseori de prețurile scăzute ale mașinilor electrice chinezești. Elon Musk a fost ca de obicei cel mai vocal, susținând că mașinile produse în China au devenit cele mai competitive la nivel global datorită subvențiilor generoase, dar ascunse acordate de Beijing, în timp ce CEO-ul Stellantis Carlos Tavares consideră că pentru a fi competitivi, producătorii auto trebuie să facă eforturi pentru a reduce costurile de producție și să ofere mașini electrice la un preț mai mic.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button