27.1 C
București
joi, 18 iulie 2024

Stellantis și Zhejiang Leapmotor Technology au început producția de mașini electrice la uzina din Tychy, Polonia

Stellantis și partenerul chinezesc Zhejiang Leapmotor Technology  au început producția modelului electric T03 EV la uzina din Polonia a producătorului franco-italian, conform Reuters, și va ajunge la producția de masă în următoarele luni. 

Stellantis deține 51% din joint-venture-ul special creat pentru acest proiect

Stellantis și producătorul chinezesc au creat în primăvară un joint venture, în care partenerul european deține 51%, ce îi oferă dreptul exclusiv de a construi și a vinde modelele în afara Chinei.

Leapmotor International JV, ce are sediul în Țările de Jos, intenționează a vinde două modele produse în Polonia, începând cu luna septembrie, prin intermediul a peste 200 de dealeri inițial, cu cel de-al doilea model mini-SUV-ul C10; ulterior, se prevede lansarea a câte unui model anual în următorii trei ani.

Locația din estul Europei pentru producția primului model electric chinezesc a fost special aleasă pentru a păstra prețul competitiv, dorindu-se ca modelul să iasă pe piață cu un preț sub 20.000 de euro – costurile cu salariile fiind aici de 400-500 de euro per mașină, comparativ cu minim o mie de euro la uzina din Torino a companiei.

De altfel, după impunerea tarifelor vamale de către Uniunea Europeană pentru mașinile provenite din China, CEO-ul Carlos Tavares a confirmat zilele trecute că producătorul intenționează să mute producția mai multor modele electrice chinezești în Europa pentru a evita aceste taxe.

Stellantis are probleme în Statele Unite, unde recheamă peste un milion de mașini

De cealaltă parte a Atlanticului, Stellantis este nevoită să recheme în service peste un milion de autovehicule Dodge, Chrysler, Jeep Grand Cherokee și RAM, datorită unor probleme cu camerele din spate, ce au funcționat cu intermitențe și chiar s-au întrerupt, crescând riscul de accidente, conform autoritățiilor de reglementare din Statele Unite. Astfel, compania va trebui să updateze gratis pentru toate mașinile softul radio, cel mai probabil aceasta fiind cauza problemelor.

Cotația Stellantis (STLA) crește astăzi cu 0,58% la jumătatea ședinței de tranzacționare, dar înregistrează o scădere de 10% de la începutul anului. Compania este una dintre cele mai bune plătitoare de dividende din ultimii ani, randamentul pentru ultimul an fiind de 8,16%.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte articole

Ultimele articole