.
ȘtiriAuto

Stellantis caută un nou CEO după plecarea lui Carlos Tavares

Carlos Tavares, CEO-ul Stellantis, una dintre cele mai mari companii auto din lume, a demisionat neașteptat, decizia fiind anunțată duminică, 1 decembrie, de către consiliul de administrație al grupului. Potrivit companiei, plecarea survine pe fondul unor „diferențe de viziune” între Tavares și consiliu, situație care a dus la rezilierea imediată a colaborării.

Deși Carlos Tavares trebuia să se retragă la finalul contractului său, în 2026, Stellantis se confruntă acum cu provocarea de a numi un nou CEO într-un context dificil. Procesul de selecție este „în plină desfășurare”, iar compania estimează că un succesor va fi anunțat în prima jumătate a anului viitor. În această perioadă de tranziție, un comitet executiv interimar, condus de președintele John Elkann, va asigura conducerea operațională.

Provocări economice și decizii contestate

Demisia lui Tavares vine într-un moment delicat pentru Stellantis, care se confruntă cu o scădere a vânzărilor și a performanțelor financiare. În trimestrul al treilea al acestui an, compania a raportat o reducere cu 27% a veniturilor nete și o scădere cu 20% a vânzărilor globale comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Situația este mai problematică în Statele Unite, una dintre piețele cheie pentru Stellantis, unde mărcile sale emblematice au suferit pierderi substanțiale din cota de piață.

Automobile Stellantis

Aceste dificultăți au fost atribuite unei serii de factori, inclusiv investiții insuficiente în produse noi, prețuri ridicate și măsuri de reducere a costurilor percepute ca fiind excesive. Strategiile de restructurare implementate de Tavares, precum reducerea cheltuielilor și relocarea producției în țări cu costuri mai mici, au fost criticate atât de sindicate, cât și de rețeaua de dealeri din SUA. Reducerea personalului cu aproximativ 47.500 de angajați din 2019 și până în prezent a atras atenția sindicatelor, care au cerut insistent demiterea sa.

Moștenirea lui Tavares și perspectivele Stellantis

Carlos Tavares a fost unul dintre arhitecții fuziunii din 2021 dintre Fiat Chrysler Automobiles și PSA Groupe, care a dus la formarea Stellantis. Sub conducerea sa, compania a devenit una dintre cele mai profitabile din industrie, cu economii de costuri de peste 8,4 miliarde de euro de la fuziune. Totuși, aceste rezultate nu au fost suficiente pentru a compensa eșecurile recente pe piețele-cheie.

Plecarea lui Tavares aduce în prim-plan întrebări legate de direcția strategică a Stellantis. Compania, care deține mărci de renume global precum Fiat, Peugeot, Chrysler și Opel, trebuie să găsească un lider capabil să răspundă atât provocărilor economice actuale, cât și tranziției către vehiculele electrice, un domeniu în plină expansiune.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button