Compania de modă online Shein se află în pragul unui pas major către listarea la bursă în Londra, o mișcare care ar putea evalua gigantul la aproximativ 50 de miliarde de lire sterline, respectiv 64 miliarde de dolari, potrivit SkyNews. Acest IPO (ofertă publică inițială) ar putea fi una dintre cele mai importante și controversate listări din piețele de capital din Marea Britanie, din ultimii ani.
Shein, între New York și Londra
Sky News a dezvăluit în exclusivitate că Shein, fondată în China și cu sediul central în Singapore, se pregătește să depună o cerere la Autoritatea de Conduită Financiară din Marea Britanie (FCA) pentru aprobare, înaintea unei posibile listări la bursă.
Surse din sectorul financiar al Londrei au menționat că depunerea confidențială ar putea avea loc chiar în săptămâna următoare, deși este posibil să se întâmple mai târziu în această lună.
Acest moment marchează cel mai clar semnal de până acum, că Shein, care deține și brandul britanic de modă Missguided, este pe cale să devină cea mai vizibilă listare publică la Londra, din ultimul deceniu. Deși depunerea prospectului nu indică neapărat data exactă a IPO-ului, unii observatori cred că debutul pe piața bursieră ar putea avea loc în vara sau toamna acestui an.
Inițial, compania chineză a dorit o listare la New York, dar s-a confruntat cu opoziție politică și cu un răspuns rezervat din partea autorităților de reglementare americane. În schimb, întâlnirile dintre Donald Tang, președintele executiv al Shein, și oficialii britanici, inclusiv cancelarul Jeremy Hunt, au subliniat importanța pe care oficialii britanici o acordă atragerii IPO-ului Shein în Marea Britanie.
Shein, provocări și controverse
Deși depunerea unui prospect la FCA nu garantează listarea companiei la Londra, surse apropiate procesului au declarat că acest pas face foarte probabilă o listare în City pentru Shein. Cu toate acestea, există îngrijorări din partea unor parlamentari britanici cu privire la cât de potrivită este compania pentru listarea la Londra, solicitând o examinare mai riguroasă a afacerii. Compania chineză a răspuns acestor îngrijorări, că își îmbunătățește practicile de guvernanță și conformitate.
Fondată în 2008 de Chris Xu în China, și având acum sediul central în Singapore, Shein a evoluat de la un retailer de modă online local la un gigant global al modei rapide, cu o prezență în peste 220 de țări și regiuni, cunoscută pentru inovație tehnologică și lansarea frecventă de colecții accesibile.
Rămâne de văzut cum se vor desfășura următorii pași în acest proces și dacă Shein va reuși să îndeplinească toate cerințele necesare pentru a se lista cu succes în capitala Marii Britanii.