
Rezultatele Netflix din trimestrul 4 din 2024 au dus la o creștere a prețului acțiunilor companiei cu 14% și la o serie de modificări strategice, inclusiv creșterea tarifelor pentru majoritatea abonamentelor. Performanța companiei s-a concretizat prin creșterea veniturilor, un număr record de abonați și consolidarea poziției pe piața de streaming global.
Potrivit Netflix, performanțele din trimestrul IV au depășit chiar și așteptările ridicate stabilite inițial. Sezonul 2 al serialului „Squid Game” este pe cale să devină unul dintre cele mai vizionate sezoane originale ale platformei, filmul „Carry-On” a intrat în Top 10 al celor mai populare filme din istoria Netflix, lupta dintre Jake Paul și Mike Tyson a fost cel mai transmis eveniment sportiv de până acum, iar în ziua de Crăciun, Netflix a difuzat cele mai urmărite două meciuri NFL din istorie.
Rezultatele Netflix pe trimestrul 4 din 2024, cifre cheie
Rezultatele Netflix anunțate marți, 21 ianuarie 2025, au depășit așteptările analiștilor, ceea ce a dus la o creștere cu peste 14% a prețului acțiunilor. La nivelul întregului an 2024, veniturile au crescut cu 16%, iar marja operațională s-a extins cu șase puncte procentuale, atingând 27%. De asemenea, venitul operațional a depășit pentru prima dată pragul de 10 miliarde de dolari.
Și în trimestrul al IV-lea, veniturile au crescut cu 16% față de aceeași perioadă a anului anterior, ajungând la 10,25 miliarde de dolari. Compania a adăugat un număr record de 19 milioane de abonați, atingând pragul de 301,63 milioane de abonamente plătite și consolidându-și poziția pe piața globală.
Netflix a anunțat că trimestrul 4 din 2024 este ultimul pentru care va raporta numărul de abonamente trimestrial, urmând să introducă un raport bianual.
Creșterea tarifelor pentru abonamente
Pe lângă rezultatele Netflix din trimestrul 4, compania a anunțat și o serie de majorări de prețuri pentru abonamente. În Statele Unite, planul standard fără reclame a crescut de la 15,49 dolari la 17,99 dolari pe lună, iar planul premium a urcat la 24,99 dolari de la 22,99 dolari. Planul cu reclame, introdus pentru a atrage noi utilizatori, a crescut și el, ajungând la 7,99 dolari pe lună.
Majorările de preț nu se limitează doar la SUA, acestea fiind implementate și în piețe internaționale precum Canada, Portugalia și Argentina. „Când vrei să ceri o creștere de preț, mai bine să te asiguri că ai produsele și interesul audienței care să o susțină”, a declarat Ted Sarandos, co-CEO Netflix, în timpul conferinței cu investitorii, făcând referire la noile seriale și filme care vor fi lansate în 2025.

Cu peste 300 de milioane de abonamente plătite și mai mulți utilizatori per gospodărie, Netflix estimează că audiența sa globală reală depășește 700 de milioane de utilizatori, luând în calcul și conturile extra member. În plus, compania a anunțat că va extinde opțiunea Extra Member with Ads în 10 din cele 12 țări unde oferă planul cu reclame, iar prețul pentru membrii extra pe planurile standard fără reclame va crește de la 7,99 la 8,99 dolari lunar.
Planul Netflix pentru 2025
Netflix și-a stabilit câteva priorități pentru 2025: îmbunătățirea activității de bază prin lansarea mai multor filme și seriale apreciate de utilizatori, perfecționarea experienței de produs și extinderea afacerii cu reclame. De asemenea, compania intenționează să dezvolte inițiative mai recente, precum programele live și jocurile video.
Netflix prognozează o creștere sănătoasă pentru 2025, estimând venituri cuprinse între 43,5 și 44,5 miliarde de dolari, cu 500 de milioane de dolari mai mari decât previziunile anterioare, în ciuda impactului dolarului american puternic. De asemenea, compania anticipează o marjă operațională de 29%, cu un punct procentual mai mare decât estimarea anterioară.
Compania a subliniat că își menține poziția de lider în ceea ce privește implicarea utilizatorilor, veniturile și profitabilitatea. În plus, odată cu revenirea în 2025 a unor producții de mare succes precum „Squid Game”, „Wednesday” și „Stranger Things”, Netflix se arată optimistă pentru anul următor.