
adidas a raportat rezultate financiare preliminare solide pentru al patrulea trimestru din 2024, marcând o revenire semnificativă după toate provocările întâmpinate în anul precedent. Vânzările solide din perioada sărbătorilor ale modelelor Samba și Gazelle au contribuit la o performanță mai bună decât cea așteptată la nivelul principalilor indicatori financiari.
Creștere de 24% a veniturilor adidas in T4
În cel de-al patrulea trimestru, veniturile nominale ale adidas au crescut cu 24%, ajungând la 5,965 miliarde de euro, față de 4,812 miliarde de euro în aceeași perioadă a anului trecut; luând în calcul fluctuațiile valutare, creșterea este de doar 19%.
Marja brută a crescut cu 5,2 puncte procentuale, ajungând la 49,8% de la 44,6% în anul precedent, în timp ce profitul operațional a fost de 57 milioane de euro, o îmbunătățire notabilă față de pierderea operațională de 377 milioane de euro din cel de-al patrulea trimestru al anului 2023.
Pentru întreg anul 2024, adidas a raportat o creștere de 12% a veniturilor ajustate pentru variațiile valutare, ajungând la 23,683 miliarde de euro, comparativ cu cele 21,427 miliarde de euro încasate în 2023. Marja brută anuală a crescut cu 3,3 puncte procentuale, ajungând la 50,8%. Profitul operațional a înregistrat o creștere substanțială, ridicându-se la 1,337 miliarde de euro, comparativ cu 268 milioane de euro în anul precedent.
Revenirea companiei poate fi atribuită unui focus reînnoit pe designuri clasice de încălțăminte, cum ar fi modelele Samba și Gazelle, care au avut un mare succes în rândul consumatorilor. În plus, Adidas a beneficiat de o performanță mai slabă a principalului său competitor – Nike, în aceeași perioadă.
adidas va publica rezultatele finale pe 5 martie
Directorul executiv al Adidas, Bjørn Gulden, și-a exprimat satisfacția față de performanța companiei, afirmând: „Vedem clar că interesul consumatorilor și retailerilor pentru produsele noastre crește atât în zona de Lifestyle, cât și în cea de Performanță.” Compania va publica rezultatele finale și estimările pentru anul curent pe 5 martie 2025.

Cotația acțiunilor adidas a urcat în urma acestor rezultate bune, cu 6% în deschiderea ședinței de astăzi, la 259 de euro per acțiune, și continuă trendul început acum doi ani.