Nike Inc. a raportat ieri rezultatele pentru cel de-al doilea trimestru fiscal, marcând prima raportare de rezultate financiare sub conducerea noului CEO, Elliott Hill, care a preluat funcția în octombrie.
Astfel, profitul net al Nike a scăzut cu 26% față de anul anterior, ajungând la 1,2 miliarde de dolari, reflectând provocările continue din piața competitivă a echipamentelor sportive. Compania a depășit așteptările analiștilor, raportând un profit net pe acțiune de 78 de cenți, comparativ cu estimările de 63 de cenți și venituri de 12,35 miliarde de dolari, o scădere de 8% față de aceeași perioadă a anului trecut, dar peste estimarea de 12,13 miliarde de dolari.
Strategia companiei pentru redresarea veniturilor
Într-o conferință telefonică după publicarea rezultatelor, CEO-ul Elliott Hill a detaliat viziunea sa strategică pentru revitalizarea brandului Nike și îmbunătățirea performanței de afaceri. Hill a subliniat necesitatea revenirii la focusul principal al companiei – sportul și atleții – recunoscând că Nike „și-a pierdut obsesia pentru sport” în ultimii ani. „Am devenit mult prea promoționali. Nivelul ridicat al reducerilor nu doar că afectează imaginea brandului nostru, dar perturbă și piața în ansamblu și profiturile partenerilor noștri”.
Strategia lui Hill include reducerea promoțiilor și a reducerilor pentru a întări imaginea premium a brandului Nike, reconstruirea relațiilor cu partenerii cheie din retail și investiții în inovație pentru sporturile principale, cum ar fi alergarea, baschetul, fotbalul american și soccer-ul. Hill a remarcat că această tranziție înapoi la un focus centrat pe sport va dura, dar este esențială pentru creșterea pe termen lung.
Nike intenționează să lanseze noi produse și să revitalizeze liniile existente, precum Air Max, Jordans și Pegasus, pentru a atrage clienți și a recâștiga cota de piață. Compania dorește, de asemenea, să consolideze echipele locale din orașele mari pentru a întări conexiunile cu consumatorii și a stimula cererea.
Prognozele Nike pentru trimestrul în curs
Directorul financiar Matthew Friend estimează pentru trimestrul următor o scădere a veniturilor de ordinul a două cifre, peste așteptările analiștilor, care prevăd o scădere de 7,65%, până la 11,48 miliarde de dolari, estimare ce reflectă impactul pe termen scurt al schimbărilor strategice, inclusiv lichidarea stocurilor și reducerea activităților promoționale.
Cotația acțiunilor Nike (NKE) înregistrează o scădere de peste 5% în sesiunea de pre-trading de astăzi, după prezentarea acestor rezultate financiare; în pofida provocărilor și a unei scăderi de aproape 30% a valorii acțiunilor Nike anul acesta, măsurile noului CEO Hill ar trebui să aducă un strop de încredere în rândul investitorilor, însă redresarea este așteptată să fie graduală, cu îmbunătățiri reduse pentru trimestrele următoare.