
Nike a anunțat extinderea parteneriatului său cu National Basketball Association (NBA) și Women’s National Basketball Association (WNBA), continuând să fie furnizorul oficial de echipamente pentru ambele ligi. Acest acord pe mai mulți ani consolidează prezența Nike ca un jucător dominant pe piața echipamentelor de baschet, pe măsură ce compania caută să își mențină traiectoria de creștere pe o piață competitivă.
Detaliile extinderii parteneriatului dintre Nike și cele două federații de baschet
Deși termenii financiari ai parteneriatului prelungit nu au fost dezvăluiți, analiștii estimează că acordul va fi evaluat la miliarde de dolari pe durata sa, având în vedere relația de lungă durată a Nike cu ambele ligi. Acesta a preluat pentru prima dată rolul de furnizor oficial de echipamente pentru NBA în 2017, înlocuind Adidas. Extinderea recentă va permite producătorului american să continue furnizarea de echipamente oficiale, precum tricouri și echipamente de încălzire, pentru echipele NBA și WNBA.
Colaborarea va include și drepturi de marketing extinse, permițând brandului să își mențină vizibilitatea ridicată prin campanii comune cu sportivi de top, precum LeBron James sau Kevin Durant. Pentru Nike, această extindere a parteneriatului este o parte critică a strategiei sale de creștere, baschetul fiind de mult timp unul dintre cele mai performante segmente ale Nike, în special în America de Nord și China.
În al doilea trimestru din 2024, veniturile Nike în America de Nord au crescut cu 6%, vânzările legate de baschet jucând un rol semnificativ. Pe măsură ce compania continuă să beneficieze de cererea crescută în SUA și în piețele internaționale cheie, acest acord va contribui probabil la menținerea acestui impuls. Analiștii se așteaptă ca articolele de îmbrăcăminte legate de baschet să rămână un segment robust pentru Nike în trimestrele următoare, contribuind la creșterea estimată a veniturilor în T3 2024.
Rezultate financiare așteptate în scădere pentru trimestrul curent
Compania a raportat rezultate slabe în cel de-al doilea trimestru fiscal din 2024, încheiat la 31 august 2024, cu venituri de 11,589 miliarde de dolari, în scădere cu 10% față de anul anterior. În schimb, veniturile din China au crescut cu 9%, cererea pentru produse legate de baschet având un rol important.
Însă, Nike și-a redus prognozele referitoare la veniturile trimestrului în curs și se așteaptă acum la o scădere a încasărilor cuprinsă între 8% și 10% (mai mult decât cea de 6,9% a analiștilor compilată de LSEG) și la o marjă de profit brut mai mică cu 1,5%.

Cotația Nike (NKE) este pe un trend puternic descendent în ultimii doi ani, odată cu scăderea veniturilor și pierderea de cotă de piață în dauna competitorilor mai nou apăruți. CEO-ul John Donahue a părăsit luna trecută compania, după un mandat de cinci ani, iar cu acest parteneriat reînnoit, Nike speră revină în atenția investitorilor.