
Revolut introduce apelurile în aplicație pentru a ajuta clienții confruntați cu scam-uri
Comunicat de presă
- Revolut lansează o nouă funcționalitate – apelurile în aplicație – pentru a ajuta clienții care pot fi victime ale scam-urilor prin impersonare.
- Fraudele prin impersonare sunt acele scam-uri în care escrocii pretind că reprezintă o bancă, o companie, o autoritate sau o persoană de încredere și conving victimele să le divulge date personale sau să le trimită bani.
- Apelurile în aplicație sunt o metodă sigură de a discuta cu cineva din echipa de Relații cu clienții de la Revolut, care acum va putea contacta telefonic, în aplicație, clientul care crede că se confruntă cu o fraudă.
București, 22 ianuarie 2025 – Revolut, compania fintech cu peste 50 de milioane de clienți la nivel global și mai mult de 4 milioane în România, a anunțat lansarea unui funcționalități noi, apelurile în aplicație. Aceasta este o măsură suplimentară pentru a ajuta clienții să se ferească scam-urile prin impersonare și pentru a stabili un contact direct și sigur între echipele de relații cu clienții și utilizatori.
Scam-urile de impersonare sunt un tip de fraudă în care cineva pretinde că reprezintă o bancă, o autoritate, o companie sau că este o persoană de încredere și convinge victimele să trimită bani sau să divulge date personale, cu ajutorul cărora să aibă acces la fondurile acestora.
Deși la nivel global numărul cazurilor de impersonare crește alarmant, numărul cazurilor de scam-uri cu impersonare care au vizat clienții Revolut se află, în prezent, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani, în condițiile în care baza de clienți a băncii digitale a crescut cu peste 10 milioane de utilizatori noi. Totuși, impactul emoțional și financiar asupra celor care pot fi afectați de astfel de scam-uri este unul important, iar compania a decis să implementeze această nouă funcționalitate în aplicație. Revolut recurge la această metodă deoarece un apel în aplicație nu poate fi copiat sau replicat de escroci și oferă un mediu sigur și intim de a purta o conversație cu echipa de Relații cu clienți. Mai mult, apelul se realizează doar după ce a fost confirmat în prealabil în chat-ul din aplicație cu clientul, deci clientul are cunoștință de această interacțiune cu banca, înainte ca ea să se producă, nu este un apel ”surpriză”.
Pentru moment, serviciul este disponibil clienților retail, din secțiunea Ajutor/ Securitate și fraudă, dar se va extinde în curând și la cei din segmentul B2B. În perioada următoare, compania va depune eforturi pentru a populariza acest mod de interacțiune cu clienții în situații critice.
„Scam-urile de impersonare pot fi un pericol pentru foarte mulți utilizatori. Noi am ajuns la concluzia că singura modalitate de a preveni acest tip de fraudă este să le punem clienților la dispoziție instrumentele prin care să poată să rupă vraja escrocilor, înainte de a apuca să le trimită acestora bani. Este prioritar pentru noi să le punem la dispoziție soluții cât mai inovatoare pentru depista cât mai rapid un scam.
Ce este important de reținut e faptul că marea majoritate a apelurilor noastre către clienți se realizează direct prin aplicație, numai după ce au fost stabilite de agenții de la Relații cu clienții cu utilizatorii care au nevoie de o astfel de interacțiune.
Deci, dacă cineva te sună pe nepusă masă, la telefon, printr-un alt canal decât aplicația Revolut, atunci trebuie să te oprești și să îți pui întrebarea dacă este cu adevărat cineva din partea băncii care te apelează sau este un posibil escroc. În schimb, dacă apelul se realizează prin aplicația noastră și a fost antamat anterior, atunci poți fi sigur că e Revolut, nu cineva care vrea să te păcălească”, a explicat Woody Malouf, directorul Departamentului FinCrime Revolut.
În continuare, Revolut îi încurajează pe clienți să folosească mai ales chat-ul din aplicație pentru a contacta departamentul de Relații cu clienții, acesta fiind un mod sigur și în confidențialitate de a lua legătura cu compania, indiferent de tipul de problemă cu care se confruntă aceștia.
Alte detalii despre Revolut
- Echipa de suport a Revolut este disponibilă 24/7 în peste 100 de limbi, prin intermediul chat-ului sau al email-ului.
- Apelurile în aplicație sunt disponibile doar clienților persoane fizice, pentru moment.
- Revolut ia în serios problematica fraudelor pe care le consideră o amenințare, la nivel de industrie, fiind o formă de crimă organizată.
- Compania a făcut investiții importante în departamentul de Prevenire a Fraudelor Financiare (Financial Crime), care reprezintă acum mai mult de o treime din efectivele globale totale ale companiei, adică peste 10.000 de angajați. Revolut continuă să adauge noi funcționalități de prevenire a fraudelor, sisteme de detectare a acestora în timp real și pune la dispoziția utilizatorilor resurse educaționale pentru a-i ajuta să fie informați în legătură cu diversele tipuri de
riscuri. - Anul trecut, Revolut a lansat pachetul Revolut Secure, care regruprează o serie de funcționalități avansate de securitate prin care clienții au mai mult control asupra modului în care le sunt protejate fondurile.
- În 2023, Revolut a prevenit fraude în valoare de peste 550 de milioane de euro, cu ajutorul funcționalităților puse la dispoziția clienților săi.
- Important: În unele cazuri speciale, există posibilitatea ca Revolut să recurgă și la apeluri telefonice obișnuite, dar acestea se vor realiza doar după ce se obține acordul clientului în aplicație și se furnizează un cod de securitate. Orice apel telefonic neplanificat și care nu este însoțit de un cod de securitate furnizat de Revolut trebuie să fie considerat ca neautorizat și trebuie să fie imediat oprit.