
Ford Motor Co. a prezentat rezultatele financiare pentru trimestrul al treilea al anului, dezvăluind o performanță mixtă care reflectă atât transformarea continuă a companiei spre mașini electrice, cât și provocările cu care se confruntă într-o piață dificilă, cu presiuni legate de costuri, probleme de aprovizionare și concurență acerbă în domeniul motoarelor electrice.
Venituri trimestriale în creștere, dar un profit mai mic cu 25%
Ford a raportat venituri totale de 46 miliarde de dolari, în creștere de 5% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, susținută de cererea stabilă din America de Nord; este cel de-al zecelea trimestru de creștere consecutivă a veniturilor pentru producătorul american, impulsionate de gama nouă de mașini. Strict pentru divizia de mașini, veniturile au fost de 43,07 miliarde față de cele 41,80 miliarde așteptate de piață, conform LSEG. Rezultatele în creștere au provenit de la divizia de mașini comerciale și de flote Ford Pro – cu un câștig de 1,81 miliarde de dolari, precum și din operațiunile sale tradiționale, cunoscute sub numele de Ford Blue, care a raportat un profit ajustat de 1,63 miliarde de dolari.
Ford, la fel ca alți producători auto tradiționali, a întâmpinat creșteri substanțiale ale costurilor în lanțul său de aprovizionare. Prețurile în creștere pentru materiile prime, presiunile inflaționiste și costurile mai mari cu forța de muncă au afectat marjele Ford.
Profitul operațional al companiei (EBIT) pentru acest trimestru a fost de 2,5 miliarde de dolari, o reducere atribuită costurilor ridicate de producție și eforturilor continue de restructurare, în timp ce profitul net a scăzut la 897 de milioane de dolari, mai mic cu 25% față de trimestrul similari din 2023, în mare parte din cauza unui provizion de un miliard de dolari anunțat anterior legat de mașinile electrice.
Un aspect important în raport a fost segmentul nord-american al Ford, unde profitabilitatea rămâne puternică, susținută de cererea mare pentru camioane și SUV-uri. În contrast, operațiunile internaționale, în special în Europa și China, au prezentat rezultate mai dificile. CEO-ul Jim Farley a comentat: „Ne concentrăm pe transformarea operațiunilor la nivel global, dar ne confruntăm cu presiuni macroeconomice care ne afectează capacitatea de a atinge ritmul de schimbare dorit.”
Sectorul electric rămâne o zonă de investiții substanțială, pe măsură ce compania avansează cu planul său „Ford+”, vizând vânzări globale anuale de 2 milioane de mașini electrice până în 2026. În pofida potențialului de creștere, divizia electrică Ford Model e a raportat o pierdere de 1,22 miliarde de dolari pentru trimestru. Producătorul nord-american a făcut investiții impresionante în producția de mașini electrice-uri, însă drumul către profitabilitate rămâne incert. Cu ajustările de preț ale Tesla, este extrem dificil pentru producătorii auto tradiționali să obțină un avantaj competitiv fără a afecta semnificativ marjele.
Ford a păstrat estimările pentru finalul de an
Producătorul cu sediul la Detroit a declarat că se așteaptă acum la un profit ajustat înainte de dobânzi și taxe pentru întreg anul fiscal de aproximativ 10 miliarde de dolari, comparativ cu estimarea anterioară din vară, cuprinsă între 10 și 12 miliarde de dolari; totodată, prognoza pentru fluxul de numerar liber ajustat a rămas aceeași – între 7,5 miliarde de dolari și 8,5 miliarde de dolari.

Acțiunile Ford (F) au scăzut după anunțul rezultatelor cu 6% în sesiunea after-hours, reflectând sentimentul de prudență al investitorilor față de traiectoria financiară pe termen scurt a producătorului auto. De la începutul anului, cotația înregistrează o scădere de 5,56% la închiderea de ieri.