.
ȘtiriAlteleCompanii

Acțiunile LVMH scad cu 8% în urma rezultatelor sub estimări din primul trimestru

LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton a publicat astăzi rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2025 pe 15 aprilie 2025, raportând un declin de 3% al veniturilor, sub estimările analiştilor, ceea ce a dus la o depreciere cu 8% a acțiunilor conglomeratului francez la primele tranzacții ale zilei.

Venituri mai mici pentru Divizia de modă ce include brandul Louis Vuitton

Veniturile LVMH au urcat la 20,31 miliarde de euro, ceea ce reprezintă un declin organic de 3% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. Estimarea medie a analiștilor era pentru o creștere de 2%, la 21,1 miliarde de euro.

Divizia de modă și articole din piele, principalul motor al veniturilor companiei, a înregistrat un declin de 5%, ajungând la 10,1 miliarde de euro, iar profitul din operațiuni recurente al segmentului a scăzut cu 10%, în principal din cauza fluctuațiilor de curs valutar. Louis Vuitton a avut o performanță peste media diviziei, în timp ce Dior a fost ușor sub așteptări. Branduri precum Celine și Loewe trec prin tranziții creative care au afectat vânzările.

Divizia de vinuri și băuturi spirtoase a înregistrat cea mai abruptă scădere a veniturilor, de 8%, deși vânzările de şampanie au fost relativ constante, însă cele de coniac au suferit în urma cererii reduse din China şi SUA. Divizia a întegistrat şi o scădere de 36% a profitului din operațiuni recurente, de asemenea influențată de schimburile valutare.

Divizia Selective Retailing, ce include magazinele Sephora, a avut încasări constante comparativ cu primul trimestru al anului trecut, în pofida extinderii, mai ales pe continentul nord-american.

Performanță regională pentru LVMH

Piața europeană a fost singura regiune în care vânzările au crescut cu 2%, turismul şi cererea internă ajutând, cel puțin pentru moment; în schimb, în Asia (excluzând Japonia) veniturile au scăzut cu 11%, reflectând o reducere a cheltuielilor consumatorilor din China. În Statele Unite vânzările au scăzut cu 3%, influențate de incertitudini economice și de noile tarife anunțate asupra bunurilor de lux europene și elvețiene, iar în Japonia vânzările au scăzut cu 1%, declinul fiind atribuit reducerii cheltuielilor turiștilor chinezi.

Cotația Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) a coborât din nou spre minimele ultimilor cinci ani înregistrate și săptămâna trecută după prezentarea acestor rezultate negative, tranzacționându-se sub 490 de euro per acțiune; de la începutul anului, acțiunile companiei au o depreciere de aproximativ 30%.

Cifrele sub aşteptări ale LVMH din primul trimestru al anului 2025 reflectă provocările mai largi cu care se confruntă sectorul de lux, inclusiv incertitudinile economice, tensiunile geopolitice și schimbările în comportamentul consumatorilor. Deşi compania rămâne prudent optimistă, punând accent pe disciplină în costuri și investiții continue în branduri, în contextul unei normalizări după ani de creștere excepțională, analiștii rămân prudenți în privința unei posibile redresări secvențiale a veniturilor, având în vedere incertitudinile economice globale.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button