.
ȘtiriAlteleCompanii

Purcari și-a îmbunătățit profitabilitatea în T2 în ciuda scăderii veniturilor

Purcari Wineries, unul din principalii producători de vin din Europa Centrală și de Est, a raportat astăzi rezultatele financiare aferente celui de-al doilea trimestru al anului, în care a înregistrat o scădere cu 4% a veniturilor comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, dar a reușit să-și îmbunătățească profitabilitatea pe seama vinului vrac mai ieftin din recoltele ultimilor doi ani și a costurilor mai mici cu ambalajele.

Purcari a reușit vânzări mai mari pe toate piețele unde este prezentă

Vânzările au crescut cu 12% în primele șase luni ale anului, la 163 de milioane de lei, mai ales datorită pieței românești, care a cunoscut o majorare cu 15%, cu performanțe bune pentru toate mărcile din portofoliu, vinurile Purcari și Crama Ceptura și brandy-ul Bardar. O performanță excelentă s-a înregistrat în Asia – cu o creștere de 60% și în Bulgaria, o majorare de 40%.

La nivel de mărci, vinurile Purcari continuă să fie motorul principal de creștere, cu vânzări mai mari cu 16% comparativ cu prima parte a anului trecut, vinurile Cramei Ceptura, de asemenea cu vânzări pe trend crescător, în schimb mărcile cu prezențe locale Bostavan și Bardar au fost în scădere.

Venituri semestriale în creștere cu 3%, profit net mai mare cu 8%

Veniturile Purcari au crescut în primul semestru cu 3%, la 161,415 milioane de lei, în timp ce EBITDA a urcat la 55,279 milioane de lei, pentru o marjă de 33%. Profitul net a fost de 29,279 milioane de lei, ceea ce corespunde unui profit net per acțiune de 0,7256 lei.

Purcari va închide afacerea de management al reciclării deșeurilor, în care Grupul deținea aproximativ două treimi, în urma modificărilor legislative legate de implementarea SGR. Aceasta a avut o contribuție de aproximativ 8% la venituri si de 4% la profitul net aferent anului trecut.

Tocmai din acest motiv, compania și-a revizuit în scădere estimările financiare pentru cea de-a doua parte a anului, așteptându-se acum la o creștere a veniturilor cuprinsă între 5 și 10%, la o marjă EBITDA între 26% și 28% și la o marjă de profit net cuprinsă între 14 și 16%.

Cotația Purcari (WINE) înregistrează o ușoară depreciere, de 0,6% în primele tranzacții de astăzi după prezentarea acestor rezultate, iar de la începutul anului are o apreciere de 11,69%. Compania a plătit pe 16 august acționarilor înregistrați în 27 iulie, un dividend brut de 0,65 lei per acțiune.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button