Ford Motor Company a anunțat ieri, 21 august, o schimbare în strategia sa de electrificare, care implică renunțarea la planurile pentru un SUV electric cu trei rânduri de scaune și amânarea intrării în producție a unui nou camion electric, la fabrica sa din Tennessee. Această mișcare face parte dintr-un efort mai amplu de reducere a costurilor și de adaptare la cererea scăzută de vehiculele electrice (EV).
Decizia vine într-un context în care producătorii auto, inclusiv Ford și General Motors, au început să reconsidere planurile ambițioase de electrificare, având în vedere dificultățile legate de marje și prețuri într-o piață încă în formare.
Ford se orientează către vehicule hibride și comerciale
În loc să continue să investească masiv în modele complet electrice, Ford a decis să se concentreze pe dezvoltarea de vehicule hibride și comerciale electrice. Această strategie include lansarea unei noi furgonete electrice în 2026 și a două camioane electrice, unul de dimensiuni mari, care va fi produs începând cu 2027 în Tennessee, și unul de dimensiuni medii, dezvoltat de o echipă specializată din California.
Ca parte a noii strategii, Ford a anunțat că va reduce ponderea investițiilor anuale destinate vehiculelor electrice pure de la 40%, la 30%. Această schimbare reflectă o abordare mai precaută, în care compania își ajustează planurile pentru a evita costurile mari asociate cu dezvoltarea de vehicule electrice care nu se vând la nivelurile anticipate.
Ford se așteaptă să înregistreze o pierdere contabilă de aproximativ 400 de milioane de dolari, ca urmare a renunțării la SUV-ul electric cu trei rânduri, împreună cu alte costuri și cheltuieli în numerar care ar putea ajunge până la 1,5 miliarde de dolari.
Ford își aliniază strategia de aprovizionare cu baterii pentru a reduce costurile și a se califica pentru creditele fiscale din Inflation Reduction Act. Aceasta include mutarea producției de baterii pentru Mustang Mach-E din Polonia în Michigan și lansarea producției de baterii LFP în Michigan în 2026.
Schimbările rapide în strategia de electrificare a Ford ridică întrebări despre cât de corect a fost planul inițial al companiei și cât de bine poate să se adapteze la evoluțiile și cerințele pieței.