Porsche (P911), producătorul german de mașini de lux, a livrat pe parcursul anului 2023 un număr de 320.221 de mașini la nivel global, creșterea de pe piața europeană și cea nord-americană reușind să contrabalanseze slăbiciunea înregistrată în China.
Pe piața locală, în Germania, Porsche a vândut 32.430 de mașini, ceea ce reprezintă o creștere de 10% față de anul precedent, în timp ce vânzările din restul Europei au fost de 70.229 de unități, în creștere cu 12%.
Pe piața nord-americană, compania a stabilit un record de vânzări de 86.059 mașini, aceasta fiind acum principala piață de desfacere, întrecând piața chineză, singura care a înregistrat o scădere de volum de 15% datorită multiplelor dificultăți economice cu care se confruntă regiunea, dar și războiului prețurilor declanșat de Tesla pe segmentul mașinilor cu motor electric, război care are repercusiuni și asupra mașinilor tradiționale.
Porsche Cayenne este cel mai vândut model la nivel global
Detaliat, Porsche Cayenne a fost cel mai vândut model, deși livrările au fost cu 8% mai mici decât în 2022, declin pus pe seama lansării eșalonate a noii generații la nivel mondial după prezentarea din aprilie 2023. În schimb, modelul Taycan a înregistrat o creștere de 17% la 40.629 de unități livrate, iar modelul 911 o creștere de 24% la 50.146 de mașini.
Porsche se așteaptă la un an plin de provocări pe măsură odată cu preconizata scădere a marjelor de profit în industria auto; totodată, compania are în plan actualizarea a patru din cele șase serii de modele.
Cotația Porsche înregistrează astăzi cea mai mare scădere, de 3,3%, din indicele DAX, tranzacționându-se la mijlocul zilei sub 75 de euro per acțiune, cea mai redusă cotație de la începutul listării companiei la bursă din septembrie 2022. Trendul descendent durează deja de peste jumătate de an, cotația coborând cu 38% de la maximul de 120,8 euro per acțiune de la finele lunii mai 2023.
Scăderile sunt generalizate în întreg sectorul producătorilor auto, deși zilele trecute Volkswagen (VOW3), BMW și Mercedes (MBG) au prezentat cifre bune de livrări pentru anul trecut: atât Audi, cât și BMW au reușit creșteri pe piața chineză, doar Mercedes înregistrând o scădere de 2%. La nivelurile actuale ale cotației, Porsche este unul dintre cei mai subevaluați producători auto, tranzacționându-se la un PER de 2,65x și un Price to Book de 0,25x. Cu o marjă de profit net de 12,67% și un ROE de 26,29%, este clar o companie de urmărit și de inclus într-un portofoliu pe termen lung.