.
ȘtiriAuto

Piața de mașini electrice și hibride crește, iar China e lider detașat în segment

Vânzările de vehicule electrice (EV), inclusiv mașini electrice și hibride, au crescut cu 18% în primele trei luni ale anului 2024, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, potrivit unui raport al Counterpoint Research.

Aceste date subliniază creșterea semnificativă a cererii pentru vehicule hibride, care au înregistrat o creștere de 46% de la an la an, depășind cu mult vânzările de vehicule complet electrice, care au crescut cu doar 7%.

Piața de mașini electrice din China

China a fost lider, cu o creștere de 28% a vânzărilor de EV în primul trimestru al anului 2023, pe fondul unui război al prețurilor care a redus costurile pentru consumatori. Cel mai mare producător de mașini electrice din China, BYD, a înregistrat o creștere de 7% a vânzărilor de vehicule hibride în primele trei luni ale acestui an, reprezentând aproape o treime din piața globală de vehicule hibride, urmat de Geely Holdings și Li Auto.

Potrivit analistului Counterpoint, Abhik Mukherjee, costul inițial mai mic al vehiculelor hibride comparativ cu cele complet electrice și disponibilitatea unui rezervor de combustibil care elimină anxietatea privind autonomia sunt printre principalele motive pentru cererea ridicată de hibride. Aceste vehicule oferă o soluție intermediară pentru consumatorii care doresc să adopte tehnologia EV, dar care sunt îngrijorați de limitările actuale ale vehiculelor complet electrice.

Piața de EV din SUA

În Statele Unite, vânzările de mașini electrice au fost pe locul al doilea la nivel global, urmate de Europa. Cu toate acestea, în timp ce vânzările totale de EV în SUA au crescut cu 2%, cele de vehicule complet electrice au scăzut cu 3% în primul trimestru din 2024.

Mașini Electrice vapor vas

Tesla, principalul producător de EV din SUA, care produce doar vehicule complet electrice, a înregistrat o scădere de 9% a vânzărilor în primul trimestru, dar a rămas pe primul loc la nivel global în vânzările de vehicule complet electrice, cu o cotă de piață de 19%. BYD și Volkswagen au avut cote de 15%, respectiv 6%.

Performanța BYD vine în contextul în care compania își extinde agresiv prezența la nivel global. Conform raportului, BYD a exportat aproape 100.000 de EV-uri în ultimul trimestru, înregistrând o creștere de 152% de la an la an, impulsionată în principal de livrările către Asia de Sud-Est.

Liz Lee, director asociat la Counterpoint, a spus că exporturile remarcabile ale BYD evidențiază cererea globală în creștere pentru mașini electrice, inclusiv hibride, și că piața este „pregătită pentru o creștere semnificativă.” Cu toate acestea, ea a adăugat că există semne de încetinire, iar creșterea anuală ar putea scădea sub 20%, pe fondul interesului în scădere pentru vehiculele complet electrice.

Piața EV s-ar putea confrunta cu alte provocări în 2024, inclusiv o creștere a măsurilor protecționiste, UE și SUA raportând că vor impune noi tarife la importurile de mașini electrice din China.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button