.
ȘtiriAlteleCompanii

Nestlé va efectua o reorganizare operațională după o creștere sub așteptări a vânzărilor în primele 9 luni ale anului

Nestlé a raportat rezultatele financiare pentru trimestrul trei din 2024, evidențiind o perioadă dificilă, care a dus la revizuirea în scădere a previziunilor pentru anul în curs. Astfel, compania a înregistrat o creștere organică a vânzărilor de 1,9% pentru acest trimestru, sub așteptările analiștilor, care anticipau o creștere de 3,3%.

Veniturile Nestlé din primele nouă luni au scăzut cu 2,4%

În primele nouă luni din 2024, Nestlé a raportat venituri de 68,8 miliarde CHF, o scădere de 2,4% față de aceeași perioadă a anului anterior, influențată negativ de fluctuațiile valutare și de cesiunea unor acrivități. Deși marja de profit operațional a crescut la 17%, provocările operaționale au arătat limitele strategiilor de preț ale companiei în a compensa creșterea costurilor materiilor prime (prefum cafea, cacao etc.), dar și cererea mai scăzută a consumatorilor.

În America de Nord, piața cea mai mare a companiei, s-a înregistrat o creștere organică slabă, cu doar 0,3%, mai multe dintre categoriile de produse ale companiei, între care alimentele congelate, cele de îngrijire pentru animale și cafeaua au fost afectate de concurența intensificată și schimbările comportamentale ale consumatorilor.

În Europa, compania s-a confruntat cu dificultăți în negocierile cu retailerii, ceea ce a afectat creșterea în categorii precum produse de cofetărie și culinare. Cu toate acestea, piața europeană a prezentat o creștere mai robustă comparativ cu America de Nord.

Performanța în piețele emergente a fost mai puternică, cu o creștere organică de 3,7%, determinată de creșterea prețurilor, în timp ce vânzările online au crescut cu peste 10%, ajungând să reprezinte 18,2% din totalul vânzărilor grupului.

Compania și-a revizuit în scădere prognoza anuală de vânzări

Compania anticipează acum o creștere organică a vânzărilor de aproximativ 2%, în scădere față de ținta anterioară de cel puțin 3%, iar marja de profit este estimată la “aproximativ 17%”, ceea ce sugerează presiuni continue asupra profitabilității.

Pentru eficientizarea activității, Nestle a decis să fuzioneze cele două zone de pe continentul american sub o singură entitate – Zona America, în timp ce China va fi intergrată în Zona Asia, Oceania și Pacific, măsuri care vor intra efectiv în vigoare de la 1 ianuarie 2015.

Cotația Nestle (NESN) crește cu peste 2% în urma prezentării acestore rezultate, dar încă este sub valoarea de la începutul anului, înregistrând o depreciere de 12,3%.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button