Mercedes și-a redus estimările de rentabilitate pentru anul curent datorită deteriorării condițiilor economice la nivel global, dar mai ales în China. Producătorul german se așteaptă acum la o rentabilitate a vânzărilor (Return on Sales) între 7,5% și 8,5%, în scădere față de previziunea anterioară, de 10%-11%, ceea ce presupune practic o scădere importantă a vânzărilor din ultimele luni ale anului; drept urmare, Mercedes estimează un profit operațional și un flux de numerar mult diminuate comparativ cu cifrele obținute anul trecut.
Vânzările din China ale Mercedes au scăzut la jumătatea anului în urma intensificării concurenței din partea producătorilor locali, deși compania pune asta în seama scăderii Produsului Intern Brut pe fondul unui consum mai slab și a unui sector imobiliar cu numeroase probleme. La începutul lunii și BMW a anunțat o revizuire a prognozelor sale financiare pentru 2024, tot pe seama cererii slabe din China.
Vânzările Mercedes suferă și în Europa
Vânzările de mașini noi au scăzut în luna august cu 18,3%, la cel mai redus nivel din ultimii trei ani, conform datelor ACEA; în aceeași perioadă, Mercedes a înregistrat o scădere cu 12,7%, reușind să vândă doar 37.464 de mașini, în timp ce, de la începutul anului, producătorul german a vândut 376.677 de mașini în Europa, cu 3,1% mai puține decât în primele opt luni ale anului trecut.
Cotația Mercedes (MBG) suferă o corecție puternică, de peste 7% în deschiderea ședinței de astăzi în urma revizuirii estimărilor, trăgând în jos tot sectorul auto, acțiunile producătorilor europeni tranzacționându-se în scădere cu cel puțin 3%. De altfel, tot sectorul se tranzacționează la un P/E mai mic cu aproximativ 60% decât cel al indicelui EURO STOXX 600, și tot acest cocktail de probleme – vânzări în scădere, concurență intensă în China, costuri cu forța de muncă în creștere creează premise pentru noi corecții de preț în următoarele luni.