BMW a anunțat o revizuire a prognozei sale financiare pentru 2024, ceea ce a dus la o scădere a prețului acțiunilor cu peste 11%, atingând cel mai jos nivel din ultimii doi ani, în urma unor probleme tehnice și a unei cereri slabe în China, o piață cheie pentru companie.
Problemele tehnice și impactul asupra livrărilor BMW
Una dintre principalele cauze ale revizuirii financiare este legată de sistemul de frânare integrat (Integrated Braking System – IBS), furnizat de Continental, care afectează peste 1,5 milioane de vehicule la nivel global. Din acest total, 1,2 milioane de mașini au fost deja livrate clienților și pot fi verificate pentru defecte prin actualizări software de la distanță. Cu toate acestea, aproximativ 320.000 de vehicule nu pot fi livrate, ceea ce afectează negativ performanțele de vânzări ale BMW în a doua jumătate a anului 2024.
BMW a estimat că aceste probleme tehnice vor genera costuri de garanție de „câteva sute de milioane de euro” în al treilea trimestru. Compania se confruntă cu necesitatea rechemării și reparării vehiculelor afectate, ceea ce va avea un impact notabil asupra rezultatelor financiare pe termen scurt.
Revizuirea prognozei, profitabilitatea și impactul asupra prețului acțiunilor
Ca urmare a acestor probleme, BMW și-a redus prognoza pentru 2024 privind marja de profit înainte de dobânzi și taxe (EBIT) pentru segmentul auto la o valoare cuprinsă între 6% și 7%, în scădere față de estimarea anterioară de 8%-10%. De asemenea, compania a ajustat așteptările privind return on capital employed (RoCE) pentru segmentul auto la 11%-13%, față de obiectivul inițial de 15%-20%.
În ceea ce privește segmentul motocicletelor, BMW a redus marja EBIT la 6%-7%, de asemenea în scădere față de intervalul anterior de 8%-10%. Vânzările de motociclete sunt acum estimate să rămână la un nivel constant față de anul precedent, ceea ce limitează perspectivele de creștere în această divizie.
Aceste revizuiri au dus marți, 10 septembrie, la o scădere de peste 11% a acțiunilor BMW și o scădere de peste 10% a acțiunilor Continental, ambii producători resimțind presiuni pe piața bursieră.
BMW a declarat că, în ciuda măsurilor de stimulare introduse de guvernul chinez pentru a impulsiona economia, interesul consumatorilor rămâne scăzut. Acest lucru înseamnă că, deși guvernul încearcă să încurajeze cumpărăturile și consumul intern, cererea pentru mașinile de lux nu a crescut conform așteptărilor. Astfel, vânzările de vehicule BMW în China sunt afectate negativ, adăugând presiuni suplimentare asupra veniturilor companiei.
Deși BMW se așteaptă să genereze un flux de numerar liber de peste 4 miliarde de euro în 2024, presiunile asupra profitabilității pe termen scurt și perspectivele slabe în China nu par să liniștească investitorii.