BYD, cel mai important producător chinez de mașini, a prezentat ieri rezultatele financiare aferente anului 2023, rezultate în creștere față de perioada de raportare anterioară, dar marcate de încetinirea vânzărilor de mașini electrice resimțită de industrie pe final de an.
BYD a livrat 3,024 milioane de mașini în 2023
Producătorul chinez a reușit să livreze pe parcursul anului trecut puțin peste 3 milioane de mașini, din care aproximativ 1,6 milioane au fost mașini electrice. BYD a detronat pe final de an liderul Tesla, reușind să livreze aproximativ 526.000 de mașini propulsate electric, față de cele 485.000 raportate de producătorul american.
Exporturile au reprezentat 8,02% din total, compania încercând să își extindă prezența internațională odată ce piața chineză a devenit foarte concurențială. Cu toate acestea, livrările pe piețele din America de Nord și Europa rămân nesemnificative, în ciuda prețurilor mai mici ale modelelor sale.
Profit net anual de 4,15 miliarde de dolari raportat de BYD
BYD a raportat ieri venituri mai mari cu 15% pentru întreg anul 2023, de 180 de miliarde de yuani (aproximativ 24,9 miliarde de dolari) și o creștere a profitului net cu 81%, la puțin peste 30 de miliarde de yuani (4,15 miliarde de dolari).
Profitul net a crescut cu 19% în trimestrul al patrulea din 2023, la 8,6 miliarde de yuani, (1,2 miliarde de dolari); cu toate acestea, profitul a scăzut față de trimestrul anterior, de la 10,41 miliarde de yuani, pe fondul intensificării războiului prețurilor început de Tesla pe piața chineză.
Producătorul auto se așteaptă la o creștere puternică a vânzărilor de mașini propulsate de motoare hibride și electrice în China pe parcursul acestui an, în ciuda unui început de an ratat – livrările BYD au scăzut în primele două luni din 2024 cu 6,1% față de anul anterior, pe o piață în creștere cu 16,3%, conform datelor prezentate de Reuters.
Compania intenționează să își consolideze strategia de diversificare a mașinilor produse și să accelereze prezența la nivel global, intenția unei uzine în Ungaria fiind deja cunoscută; BYD dorește să atace și piața nord-americană și au existat zvonuri pe început de an pentru o eventuală uzină în Mexic, doar că în contextul tensiunilor dintre SUA și China, un eventual succes pe terenul propriu Tesla este destul de puțin probabil.
BYD Company Ltd. este cotată la bursa din HongKong sub simbolul 1211 și înregistrează o scădere a cotației cu 2,66% în ultimele 12 luni. Vânzările companiei sunt aduse în proporție de 80,3% de producția de mașini, respectiv 19,7% din componente ale telefoanelor mobile și este recunoscută drept pariul lui Warren Buffett în domeniul auto, compania Berkshire Hathaway deținând în prezent 8,054% din acțiuni.