
Inditex, compania-mamă a unor branduri renumite precum Zara, Massimo Dutti și Pull&Bear, a publicat rezultatele sale financiare pentru al patrulea trimestru și întregul an fiscal 2024, care s-a încheiat la 31 ianuarie 2025. Compania a înregistrat o creștere solidă, cu venituri și profituri record, însă unele cifre au fost ușor sub așteptările analiștilor, ceea ce a dus la scăderea cotației la primele tranzacții ale zilei cu peste 6%.
Rezultatele financiare Inditex pentru 2024
Vânzările totale Inditex pe parcursul anului trecut au urcat cu 7,5% comparativ cu 2023, la 38,632 miliarde de euro, în linie cu așteptările analiștilor compilate de FactSet, de 38,57 miliarde de euro.
EBITDA a crescut de asemenea, cu 8,9%, reflectând o eficiență operațională solidă și o gestionare eficientă a costurilor, iar profitul net al companiei a ajuns la aproximativ 5,9 miliarde de euro, în creștere cu 9% față de anul precedent. Acest avans marchează al treilea an consecutiv de profit record pentru Inditex, însă ritmul de creștere s-a temperat.
Având în vedere aceste rezultate, compania va propune acționarilor o creștere a dividendului la 1,68 euro per acțiune, în creștere de la nivelul de anul trecut, de 1,54 euro per acțiune. Dividendul va fi acordat (în urma aprobării AGA) în două plăți egale pe 2 mai, respectiv 3 noiembrie.
CEO-ul Inditex, Óscar García Maceiras, a comentat rezultatele companiei, declarând: “Designul și calitatea produselor noastre, alături de experiența oferită clienților, sunt factorii-cheie ai performanței noastre, împreună cu eficiența și sustenabilitatea tot mai mare a modelului nostru de afaceri”.
Inditex a investit anul trecut aproximativ 900 de milioane de euro pentru optimizarea spațiilor comerciale, îmbunătățirea platformelor online și extinderea capacităților logistice. Printre proiecte se numără deschiderea unor noi centre de distribuție în Spania și creșterea capacității în Țările de Jos.

În 2024, compania a deschis 257 de noi magazine și a renovat 254, integrând tehnologii avansate, operând 5.563 de magazine la final de an; totodată, vânzările din e-commerce au crescut cu 12%, ajungând să reprezinte 26,3% din veniturile totale, ceea ce demonstrează eficiența modelului său integrat online-offline.
Prognozele companiei pentru 2025
Inditex intenționează să intre anul acesta pe noi piețe, inclusiv Irak, Suedia, Țările de Jos și Germania, ca parte a strategiei sale de diversificare și extindere internațională și va continua să investească în design și calitatea produselor sale pentru a îmbunătăți experiența clienților și loialitatea față de brand, estimând un CAPEX de aproximativ 1,8 miliarde de euro.
Având în vedere actualele niveluri ale cursurilor de schimb, compania estimează o scădere anuală de 1% a veniturilor și o marjă de profit brut similară cu cea de anul trecut (+/- 50bps).