
Piața globală a smartwatch-urilor a înregistrat în 2024 o scădere de 7%, marcând primul declin din istoria sa, conform celor mai recente date ale Counterpoint Research. Această contracție a fost determinată, în principal, de reducerea livrărilor Apple, care a înregistrat un declin de 19% de la an la an, și de stagnarea segmentului de smartwatch-uri entry-level, care a suferit din cauza ciclurilor mai lente de înlocuire și a lipsei de inovație.
„Apple Watch și-a pierdut din avânt la aniversarea a 10 ani de la lansare, în ciuda debutului seriei S10. Cea mai mare cauză a declinului a fost piața din America de Nord, unde lipsa modelului Ultra 3 și îmbunătățirile minime ale noilor dispozitive i-au determinat pe consumatori să amâne achizițiile. În plus, disputele privind brevetele au afectat livrările din prima jumătate a anului”, a explicat Anshika Jain, Senior Research Analyst la Counterpoint.
Scăderea smartwatch-urilor entry-level a fost resimțită în special în India, unde cererea a slăbit din cauza unui ritm lent de înlocuire, a inovației insuficiente și a experiențelor nesatisfăcătoare pentru utilizatorii care achiziționau primul lor smartwatch.
Topul producătorilor pe piața globală a smartwatch-urilor
În 2024, topul producătorilor de smartwatch-uri în funcție de livrările globale a fost condus de Apple (22%), urmat de Huawei (13%), Samsung (9%), Xiaomi (8%) și Imoo (6%).

Dintre aceștia, Xiaomi a înregistrat cea mai mare creștere anuală, de +135%, urmat de Huawei cu +35% și Imoo cu +22%. Samsung a avut o creștere modestă de +3%, în timp ce Apple, deși a rămas lider de piață, a suferit un declin de -19% față de anul precedent.
În același timp, restul producătorilor din categoria „Others” au scăzut cu -22%, contribuind la contracția globală a pieței smartwatch-urilor cu -7% în 2024, conform datelor Counterpoint.
Segmentul „other” ocupă aproape jumătate din piață, în timp ce producătorii tradiționali se luptă pentru restul, o tendință neobișnuită în topurile din tehnologie. În majoritatea segmentelor din tehnologie, câțiva producători de top domină piața, iar segmentul „other” are o pondere mult mai mică.
China depășește America de Nord și India, devenind piața dominantă
Pentru prima dată în istorie, China a înregistrat cele mai mari livrări de smartwatch-uri la nivel global, depășind piețele tradițional dominante precum America de Nord și India. Creșterea pieței chineze a fost impulsionată de succesul brandurilor locale, inclusiv Huawei, Xiaomi și BBK (Imoo), care au reușit să acopere segmente variate, de la smartwatch-uri premium până la cele pentru copii.
„Huawei, Imoo și Xiaomi au fost liderii pieței din China. Portofoliul lor diversificat și preferințele consumatorilor chinezi pentru aceste branduri au determinat adoptarea pe scară largă a smartwatch-urilor”, a adăugat Jain.
În timp ce Apple și alți producători occidentali au avut dificultăți, Xiaomi a reușit să înregistreze cea mai rapidă creștere dintre toți jucătorii de pe piață în 2024, intrând pentru prima dată în top 5 la nivel global. Popularitatea modelelor Xiaomi Watch S1 și Redmi Watch a contribuit la această performanță.
Segmentul smartwatch-urilor pentru copii, singurul în creștere
În contrast cu tendința manifestată de piața globală a smartwatch-urilor, segmentul ceasurilor inteligente pentru copii a fost singurul care a înregistrat o creștere în 2024. Potrivit Counterpoint, această tendință a fost determinată de interesul tot mai mare al părinților pentru siguranța copiilor și de dorința de a rămâne conectați cu aceștia.
„Segmentul smartwatch-urilor pentru copii a continuat să crească, cu Imoo menținându-și poziția de lider datorită ofertei sale accesibile și bogate în funcții. Popularitatea acestor dispozitive crește pe măsură ce părinții caută soluții sigure pentru comunicarea cu copiii lor. Odată cu declinul smartwatch-urilor entry-level, tot mai multe branduri, inclusiv Noise, boAt și Fitbit de la Google, își extind portofoliile pentru a include și smartwatch-uri pentru copii”, a declarat Balbir Singh, Research Analyst la Counterpoint.
Perspective pentru piața globală a smartwatch-urilor în 2025
În ciuda scăderii din 2024, analiștii Counterpoint prevăd o recuperare lentă a pieței smartwatch-urilor în 2025, cu o creștere modestă de o singură cifră procentuală. Aceasta va fi susținută de inovațiile în materie de sănătate și AI, care vor adăuga funcționalități mai avansate smartwatch-urilor.
„Ne așteptăm ca atât smartwatch-urile cu Android, cât și cele cu iOS să integreze mai multe capabilități AI și senzori avansați pentru monitorizarea sănătății. Aceste dispozitive vor include senzori pentru detectarea fibrilației atriale, apneei în somn, hipertensiunii și diabetului. De asemenea, brandurile se vor concentra mai mult pe certificarea noilor funcții de sănătate conform legislației”, a explicat David Naranjo, Associate Director la Counterpoint.