
Huawei a anunțat că va organiza un eveniment special pe 10 septembrie, la doar câteva ore după lansarea mult așteptată a noii game iPhone 16 de către Apple. Acest anunț vine într-un moment în care Huawei încearcă să își reafirme poziția pe piața globală de tehnologie, iar lansarea programată în aceeași zi cu cea a rivalului american nu e o simplă coincidență.
Richard Yu, directorul executiv al diviziei de tehnologie pentru consumatori și automotive al Huawei, a descris produsul ce urmează să fie lansat ca fiind unul „revoluționar”, menționând că este „un produs epocal pe care alții l-au imaginat, dar nu l-au putut realiza”. Yu a subliniat că acest dispozitiv reprezintă rezultatul a cinci ani de investiții și inovație, transformând „știința și ficțiunea în realitate”.
Lansarea Huawei Mate XT și alte surprize
Printre produsele ce vor fi dezvăluite pe 10 septembrie se numără Huawei Mate XT, primul smartphone tri-fold al companiei, un dispozitiv care promite să revoluționeze piața telefoanelor pliabile. Mate XT face parte din seria Ultimate Design, care se poziționează la cel mai înalt nivel în portofoliul Huawei, continuând tradiția începută cu seria Porsche Design.
Mate XT ar putea să aducă un ecran de 10 inch atunci când este complet desfășurat, punând un accent deosebit pe capacitățile avansate de înregistrare video, folosind zoom în timp real. Deși specificațiile exacte nu au fost încă dezvăluite, așteptările sunt ridicate, mai ales având în vedere statutul ultra-premium al seriei Ultimate Design.
În afară de Mate XT, Huawei va prezenta și alte produse inovatoare, printre care ceasurile inteligente Watch GT 5 și Watch D2, precum și o nouă versiune a vehiculului electric Aito M9, acum cu cinci locuri. Aito M9, dezvoltat în colaborare cu Seres, integrează tehnologia HarmonyOS și include funcții avansate precum recunoașterea facială pentru pornirea vehiculului și senzori LiDAR.
O competiție în plină expansiune
Lansarea simultană cu cea a iPhone 16 subliniază dorința Huawei de a recâștiga terenul pierdut în fața Apple, mai ales pe piața din China. În ultimii ani, Huawei a înregistrat o revenire spectaculoasă, iar în al doilea trimestru al acestui an, a înregistrat o creștere de 41% a livrărilor de smartphone-uri în China, cea mai rapidă dintre primele cinci mărci din țară, scrie CNBC.